اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
طبق کیفرخواست صادره برای متهمان پرونده بانک سرمایه، حسین هدایتی به یاسر ضیایی معاون وقت بانک، ۲۵ میلیارد ریال رشوه پرداخت کرده است.
صبح امروز جلسه محاکمه متهمان ردیف اول تا سوم پرونده بانک سرمایه به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق خیانت در امانت به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌مقام در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی آغاز شد.

نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست با اشاره به اینکه بانک سرمایه با بیشترین سرمایه اولیه بین بانک‌های کشور به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال، تأسیس شده است گفت: 47 درصد سهام این بانک متعلق به صندوق فرهنگیان و 37 درصد مربوط به مجموعه گروه ریخته‌گران است.

طبق آنچه نماینده دادستان از کیفرخواست قرائت کرد این دو مجموعه سهام‌داران عمده بانک سرمایه را تشکیل می‌دهند و این موضوع منتج به این شده است که این دو گروه با اعمال نفوذ در هیئت‌مدیره بانک سرمایه، اقدام به پرداخت وام‌های کلان و غیرقانونی شده است.

کیفرخواست در این‌باره می‌افزاید، تسلط این دو گروه بر بانک سرمایه منتهی به شرکت‌داری این بانک شده است. همچنین در کیفرخواست آمده است بانک مرکزی در مواردی مدیران انتخابی از سوی این بانک را ردصلاحیت کرده است و حسب گزارش‌های بازرسی بانک و سازمان بازرسی کل کشور، تخلف مدیران این بانک در اعطای تسهیلات کلان و غیرقانونی محرز است.

نماینده دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست با اشاره به خوش‌خدمتی مدیران بانک سرمایه در اعطای وام‌های غیرقانونی، گفت: تعدادی از این مدیران بابت این کار رشوه و تهسیلاتی دریافت کرده‌اند ازجمله یاسر ضیایی معاون وقت بانک بابت اعطای وام 130 میلیارد ریالی بدون وثیقه، 25 میلیارد ریال از محل تسهیلات مذکور دریافت کرده و اکنون نیز در خانه حسین هدایتی اقامت دارد و مدیرعامل شرکت لوله‌نورد اهواز است.

صفریان در این خصوص با اشاره به اعطای وام 600 میلیارد ریالی به حسین هدایتی توسط پرویز کاظمی عضو هیئت مدیره وقت بانک سرمایه افزود: در ازای پرداخت این وام، کاظمی به عضویت هیئت‌مدیره استیل‌آذین درآمده است.

به گفته نماینده دادستان، حجم کلی تخلفات این پرونده، 29 هزار میلیارد و 354 میلیون و 880 هزار ریال است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار