اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: جشنواره شعر سپید عربی در حوزه رویدادهای فرهنگی جوان است و آرام آرام در حال پیدا کردن شکل خود است.
همایون قنواتی روز گذشته در حاشیه اختتامیه هشتمین جشنواره شعر سپید عربی اظهار کرد: این جشنواره در حوزه رویدادهای فرهنگی جوان است و آرام آرام در حال پیدا کردن شکل خود است که باید توسعه پیدا کند. 

وی افزود: این که ما از شاعران مطرح کشورهای مختلف در این جشنواره دعوت کردیم به دلیل آن است که این جشنواره‌ها توانسته معرفی بسیار خوبی از حوزه ادبیات، فرهنگ عرب و شاعران این منطقه ارایه دهد. 

وی ادامه داد: این امر باعث شده که بحث و بررسی‌ها و نقد و بررسی‌ها درباره این نوع شعر در میان شاعران مطرح این جشنواره به وجود آید و همچنین سبب شد تا شعرا، اشعار جدیدی که سروده بودن را قرائت کنند. 

قنواتی با بیان این که این گونه تعاملات، رفت و آمدها و گفت‌وگوها در حوزه فرهنگ قطعا به پیشبرد و فضای فرهنگی منطقه کمک می‌کند تصریح کرد: امیدوارم سال آینده با شناخت و ارتباطاتی بیشتری که به وجود آورده‌ایم، بتوانیم میزبان بهتری برای شاعران در این منطقه باشیم.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده در این جشنواره مهمانانی از کشورهای اروپایی دعوت خواهد شد یا خیر اظهار کرد: سعی ما بر این است تا این اتفاق رخ دهد. به نظر می‌رسد باید دامنه شعر معاصر را گسترده‌تر کنیم. البته کسانی که در قسمت علمی جشنواره فعالیت می‌کنند بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد تا سال آینده بتوانیم بخشی از مهمانانمان را از اروپا به این منطقه دعوت کنیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر پیام این جشنواره به جهانیان گفت: همین که ما جشنواره‌ای با این سبک برای اولین بار حتی در جهان عرب برگزار کردیم و ایران متولی آن بود و این که ما برگزارکننده چنین جشنواره‌هایی تحت عنوان شعر سپید عربی هستیم که قاعدتاً کشورهای عربی می‌بایست آن را برگزار می‌کردند نشان از آن دارد که ما در این زمینه پیشرو هستیم. این نیز می‌تواند نقطه مهم و مثبتی برای ادبیان و شاعران کشورهای مختلف باشد. 

وی با بیان این که ما می‌توانیم در منطقه به لحاظ جغرافیایی، فرهنگ گسترده‌ای را برای ادبیات، فرهنگ و هنرمان ارایه دهیم، خاطرنشان کرد: ایران همواره می‌تواند در فعالیت‌های فرهنگی و هنری سردمدار و پیشرو باشد. 

قنواتی افزود: این ندا، اتفاق و رویدادی که در منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد پیام بسیار روشنی از توانایی‌های مردم این سرزمین دارد. 

وی در پاسخ به این سوال که پیام این گونه اقدامات به افراد و کشورهایی که در حال تخریب ایران اسلامی هستند چیست؟ عنوان کرد: وقتی کشوری می‌تواند چنین جشنواره‌ای را در این ابعاد و گستردگی برگزار کند نشان از امنیت سیاسی در آن کشور دارد. 

وی تصریح کرد: مهمانانی که اکنون در این جشنواره حاضر هستند همگی بر این موضوع اذعان کردند که در فضای بسیار آرام، پر از شور و شوق و هیجان در این منطقه برنامه‌های خودشان را به اجرا گذاشتند. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند حضور بی‌سابقه مردم در جشنواره‌های شعر و ادب به ویژه در ایام این جشنواره نشان‌دهنده آن است که مردم این منطقه و ایران بسیار علاقه‌مند به حوزه‌های فرهنگی هنری و ادبی هستند. 

وی از بازدید و استقبال بیش از ۴۰۰ نفر از این جشنواره را بسیار بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: این تعداد بازدید و استقبال از این برنامه فرهنگی هنری نشان از وجود ریشه عمیق و پایه‌های مستحکم فرهنگ این منطقه و ایران دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار