اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق استان در 9 ماهه امسال برابر 26 هزار و 689 گیگاوات ساعت بوده و انرژی مصرفی در این بازه زمانی حدود 16 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
مهرداد بلادی موسوی بیان کرد: در 9 ماهه امسال تولید برق در استان برابر 26 هزار و 689 گیگاوات ساعت بوده که سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی با تولید 21 هزار و 423 گیگاوات ساعت، معادل 80 درصد کل این انرژی تولیدی بوده است.

وی افزود: از 21 هزار و 423 گیگاوات ساعت تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان 52 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر) و 48 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) تولید شده است.

بلادی موسوی ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 77 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پیک آذرماه سال جاری دو هزار و 900 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود 12 درصد کاهش داشته است. 

بلادی ادامه داد: انرژی مصرفی در 9 ماهه سپری شده از ابتدای امسال نیز برابر 31 هزار و 249 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 16 درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای همه مشترکین در تمام فصول سال فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی، ضرورت مدیریت مصرف برق لازم و ضروری است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار