اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
مدیرکل امور عشایر خوزستان:
مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: تعدادی از عشایر در مناطقی که ضریب خطر کمتری برای وقوع سیلاب وجود دارد، ساکن هستند که آن‌ها نیز باید به مناطق امن‌تر منتقل شوند.

علی‌رحم کریمی در خصوص سکونت عشایر در مناطقی که احتمال خطر سیلاب وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا عشایری که در معرض خطر سیلاب باشند در استان وجود ندارد و در این زمینه اطلاع رسانی لازم به خانوارهایی که در معرض خطر قرار داشتند، انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه هشدارها و اطلاع رسانی انجام‌شده باعث ایجاد آمادگی در میان عشایر استان شد، افزود: با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداران شهرستان‌ها، دادستانی و سازمان آب و برق خوزستان بخش اعظمی از عشایر استان که در معرض خطر سیلاب قرار داشتند، به مناطق امن جابه‌جا شدند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: تعدادی از عشایر در مناطقی که ضریب خطر کمتری برای وقوع سیلاب وجود دارد ساکن هستند که آن‌ها نیز باید به مناطق امن‌تر منتقل شوند. این مساله نیز در پروسه پیگیری است و این عشایر نیز به مناطق امن منتقل خواهند شد.

کریمی با بیان اینکه عمده عشایر در معرض خطر در شهرستان دزفول هستند، ادامه داد: در شهرستان‌های دیگر به دلیل تعداد پایین‌تر خانوارهای عشایری و پراکندگی کمتر کار جابه‌جایی تقریبا به صورت کامل انجام شده است اما عشایری که در حوزه شهرستان دزفول قرار دارند، به دلیل بالا بودن تعداد و پراکندگی بیشتر کار جابه‌جایی آن‌ها زمانبر بوده است.

وی با بیان اینکه تا کنون برای عشایر مشکلی در بحث سیلاب به وجود نیامده است، گفت: کارهای لازم برای جا‌به‌جایی عشایر انجام شده است اما اگر خانواری برای جا‌به‌جایی مقاومت می‌کند، بر عهده ما نیست. در این زمینه با حکم دادستانی و با همکاری نیروی انتظامی به همه خانوارهای تحت خطر اعلام کرده‌ایم که باید جا‌به‌جا شوند اما برخی‌ها در این زمینه مقاومت می‌کنند و جا‌به‌جا نمی‌شوند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عشایر در حریم رودخانه‌ها ساکن هستند، سازمان آب و برق باید پیگیر جا‌به‌جایی آن‌ها باشد اما در این زمینه با توجه به اینکه جامعه عشایری تحت نظر ما است، همکاری لازم را برای جابه‌جایی عشایر انجام می‌دهیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار