شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
شوشان - نعیم حسینی:

واقعیت موجود و آسیب شناسی جایگاه استان در قیاس با دیگر استان ها ، نشان از مشکلی ساختاری دارد .

بزرگترین ضعف در عملکرد اجرایی این روزهای استان باجدهی انتصاباتی به قوه ی دیگر است ،که مانع از دست یابی به عملکردی مطلوب در بحث توزیع صحیح منابع بودجه شده است .

 انتصاباتی که شاخص های آن با معیار شایسته سالاری و تخصص گرایی فاصله چشم گیری دارد. 

مدیری که گماشته حساب شود ،هرگز زمان و توان تخصصی برای پیشبرد اهداف اجرایی در توزیع صحیح منابع بودجه را نخواهد داشت .

شایسته سالاری و تخصص گرایی در انتصابات استان ،جای خود را به لابی گری و باجدهی داده است و باعث پیدایش مشکلات اساسی گردیده است، که یاس و بی اعتمادی جامعه ،در مقابل عملکرد دستگاه اجرایی استان را بهمراه داشته است .

ژرفای باجدهی حاکم بر سپهر سیاسی استان در سال های اخیر، پارا فرا تر نهاده و تا حوزه ریاست ادارات شهرستان ها گسترش یافته که حکایت از مشکلاتی شدید در حال و آینده نچندان دور دارد . 

نگاه به گذشته استان ،حکایت از سهم خواهی های پیوسته قوای دیگر در حوزه انتصابات دارد، که در سالیان گذشته با شدت و ضعف هایی همراه بوده و در نگاه عمیق به این آسیب، در زمان هایی که از شدت اینگونه  انتصابات کاسته شده است ،خروجی نسبتا مطلوبی برای استان عزیزتر از جان حاصل گردیده است .

در تحلیل چنین آسیبی در استان  به نگاه و اراده مدیریتی در راس آن میرسیم که متاسفانه به دلیل تلاش در جهت تثبیت جایگاه فردی ،امیدی به تغییر آن نیست.

راهی جز تغییر نگاه ساختاری به شاخص های مهم تعیین  مدیریت باقی نخواهد ماند  و این مهم باید در انتصاب  راس هرم مدیریت اجرایی استان ، که دارای اعتقاد و اقتدار درجهت برون رفت از این آسیب باشد، دیده شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار