اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم آب مخازن استان 16 میلیارد متر مکعب است و حدود 5.4 میلیارد متر مکعب نیز فضای خالی در سدهای استان وجود دارد که برای مدیریت و کنترل آب پس از بارش‌ها از آن بهره‌گیری می‌شود.
هوشنگ حسونی زاده با بیان اینکه در حال کنترل سدها برای ایجاد فضایی برای بارش‌های پیش‌بینی شده بعدی هستیم، اظهار کرد: برای آنکه با بارش باران، شاهد بروز مشکلی در سدها و پایین دست آن‌ها نباشیم، سدها را کنترل می‌کنیم تا نیاز به رها کردن حجم بیشتری از آب در رودخانه‌ها نباشد.

وی با اشاره به وضعیت مخازن استان خوزستان افزود: حجم آورد آبی که از ابتدای سال آبی تا کنون وارد مخازن استان شده است، حدود 10 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب است که این میزان در مقایسه با گذشته 3.5 برابر شده است.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: این میزان آورد آب رودخانه‌های استان حدودا دو برابر سال بلندمدت است که شرایط خوبی را برای مخازن استان رقم زده است.

حسونی زاده تصریح کرد: در حال حاضر حجم آب مخازن استان 16 میلیارد متر مکعب است و حدود 5.4 میلیارد متر مکعب نیز فضای خالی در سدهای استان وجود دارد که برای مدیریت و کنترل آب پس از بارش‌ها از آن بهره‌گیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سایت‌های هواشناسی از فردا بارش‌های سنگینی در بالا و پایین دست حوضه‌ها خواهیم داشت و با توجه به این موضوع باید فضای مورد نیاز را برای بارش پیش‌بینی شده در سدهای استان ایجاد کنیم.  

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار