اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
فرماندار شهرستان کارون:
فرماندار شهرستان کارون گفت: روستاهای جنگیه، عمیره و ام الدبس در مجاورت کارون قرار گرفته‌اند و رودخانه به سمت طرح هادی روستاها پیشروی کرده به نحوی که هر سیلی رخ دهد مستقیما منازل را درگیر می‌کند.

معصومه خنفری اظهار کرد: رودخانه کارون در برخی نقاط به سمت منازل فرسایش پیدا کرده است و مناطق مسکونی برخی روستاها از جمله جنگیه، عمیره و ام‌الدبس در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر پایه برق در روستای ام الدبس مجاور خط کناری رودخانه کارون قرار گرفته است و با کمی بالا آمدن آب پایه برق در رودخانه قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به طرح هادی روستاها گفت: ساخت و ساز در روستاها طبق طرح هادی انجام می‌شود . معمولا برای روستاهایی که کنار رودخانه قرار گرفته‌اند نخست حریم رودخانه را در نظر می‌گیرند و سپس طرح هادی را ارائه می‌دهند ولی در حال حاضر رودخانه به حدی فرسایش پیدا کرده است که وارد طرح هادی که احداث ساختمان‌های مسکونی بر اساس آن انجام می‌شود، شده است.

وی بیان کرد: این مشکل به جایی رسیده است که برخی ادارات از جمله شرکت برق در احداث ساختمان‌هایی که اخیرا طبق طرح هادی احداث می‌شوند، همکاری نمی‌کنند. روستاهای جنگیه، عمیره و ام الدبس در مجاورت رودخانه کارون قرار گرفته‌اند و رودخانه به سمت طرح هادی روستاها پیشروی کرده است به نحوی که هر سیلی رخ دهد مستقیما منازل مسکونی را درگیر می‌کند.

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به پیش‌بینی بارندگی سنگین، بیان کرد: در حال حاضر برای پیشگیری از خطرات احتمالی در حال احداث سیل‌بند هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار