اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی گفت: آمادگی داریم در حداقل زمان ممکن، زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاران مهیا کنیم.
سید علی بحرینی مقدم در نشست با سرمایه گذاران آلمانی فعال در زمینه انرژی های خورشیدی تجدیدپذیر که شامگاه 13 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور، از منابع و پتانسیل‌های بی‌بدیلی برخوردار است و در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، استان کهنی است و تنها استانی است که به لحاظ فرهنگی آثار ثبت شده در یونسکو دارد.

وی با بیان این که خوزستان، استانی بسیار غنی است، افزود: به سرمایه‌گذاران آلمانی توصیه می‌کنم تا به همراه خانواده به خوزستان سفر کنند و سفرهای خانوادگی هم به این استان داشته باشند و از نزدیک با دیگر ظرفیت‌های استان خوزستان آشنا شوند.

بحرینی مقدم تصریح کرد: در محور سرمایه‌گذاری قطعاً بهترین استان در کشور استان خوزستان است و شما استان بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید و ما هم کاملا آمادگی داریم که در حداقل زمان ممکن مباحث تخصیص زمین و فراهم کردن زیرساخت‌ها را مهیا کنیم.

وی اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را خواهند داشت و استاندار خوزستان هم تاکید ویژه‌ای در خصوص انرژی‌های نو دارد و امروز خوشحالیم که می‌توانیم با همکاری این شرکت بحث انتقال دانش و تکنولوژی را در این حوزه داشته باشیم و پس از این نیز با ایجاد شناخت برای سرمایه گذاران، زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌های استان خوزستان در زمینه‌های متنوع و متعدد دیگر فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان با تاکید بر این که در آینده جای همکاری در سایر سرمایه‌گذاری‌ها وجود خواهد داشت، گفت: اقدامات بسیار خوبی در صنعت نفت، پتروشیمی، سد سازی و برق در کشور انجام شده و از ظرفیت‌های استان به نحو احسن استفاده شده است. در حال حاضر نیز برای شروع به کار با هماهنگی این شرکت، آماده هستیم که در حداقل زمان ممکن و حتی فراتر از چهارچوب تعریف شده اداری، زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم .

بحرینی مقدم ادامه داد: شرکت برق استان خوزستان مباحث تخصصی و فنی مورد نیاز این شرکت سرمایه‌گذاری آلمانی را انجام می‌دهد اما شرکت سرمایه‌گذار باید روند اجرایی را طی کند و درخواست تخصیص زمین را ارایه دهد و همچنین مجوزهای لازم را دریافت و مراحل قانونی کار را انجام دهد تا نقشه راه مشخص شود.

وی ادادمه داد: حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با همکاری شرکت برق اهواز، شرکت توزیع برق استان خوزستان و شرکت برق منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی استان، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان بر اساس آمایش سرزمین، یکسری مطالعات را انجام داده‌اند که بر اساس آن زمین‌هایی را آماده پیشنهاد داریم تا بتوانیم خیلی سریع در بحث انتخاب زمین ورود کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار