اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تصویب دو میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای دو طرح مطالعاتی گردشگری در شادگان خبر داد.
سیدحکمت‎اله موسوی در حاشیه بازدید از مناطق و زیرساخت‎های گردشگری شادگان با بیان این‎که در ایام نوروز مردم سراسر کشور به صورت خودبخود به سمت مناطق گردشگری استان خوزستان متمایل می‎شوند افزود: یکی از مناطق ویژه استان که دارای ظرفیت‎های بسیار نابی به خصوص در اواخر زمستان و اوایل فصل بهار می‎باشد، شهرستان شادگان و تالاب بین‎المللی موجود در آن است و گردشگران عزیز از سراسر کشور و استان می‎توانند با سفر به این شهرستان علاوه بر لذت بردن از این جاذبه‎های گردشگری با مردم مهمان‎نواز، آداب، سنن و حتی غذاهای محلی منطقه نیز آشنا شوند. 
  
او با تأکید بر این‎که جاذبه‎های گردشگری شادگان از جمله تالاب بین‎المللی قطعاً مشتاقان به دیدن چنین فضاهایی را به سمت خود جذب می‎کند گفت: بر همین اساس، وظیفه ذاتی ما ایجاب می‎کند تا هر از چندگاهی با سفر به این مناطق و بررسی میدانی از آن‎ها، از نزدیک در جریان نواقص و کمبودها قرار گیریم و در راستای توسعه و بهبود آن‎ها تلاش کنیم. 
  
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه عنوان کرد: باتوجه به پیگیری‎های نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و نیز سعید حاجیان فرماندار این شهرستان در بُعد بهبود و توسعه زیرساخت‎های گردشگری شهرستان شادگان و از طرفی نیز براساس تکالیفی که به عنوان متولی گردشگری استان برعهده ما در میراث فرهنگی استان است، تصمیم بر آن گرفتیم تا به همراه این مسئولان و نیز بخشداران و دهیاران بازدیدی از مناطق گردشگری شادگان داشته باشیم و از نزدیک ظرفیت‎های گردشگری این شهرستان را بررسی کنیم. 
  
وی با بیان این‎که در ابتدای این سفر بازدیدی از روستای صلیحاویه داشتیم افزود: فضای نخلستان‎های این روستا در کنار اقلیم محلی و عشایری و دریاچه موجود در این بخش ظرفیت‎هایی هستند که می‎توان با حداقل اعتبار آن‎ها را برای جذب گردشگر آماده‎سازی کرد. 
  
موسوی اضافه کرد: بر همین اساس اعتباری به مبلغ یک میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای انجام کارهای مطالعاتی در این منطقه مصوب شده است که به زودی اقدامات لازم در این خصوص آغاز خواهد شد. 
  
او با اشاره به بازدید از تلمبه‎خانه دارخوین نیز یادآور شد: خوشبختانه این تلمبه‎خانه که قدمتی در حدود 100 سال را دارا است در سال‎های گذشته ثبت ملی شد و اعتقاد داریم که قابلیت تبدیل شدن به موزه نفت کشور را نیز دارد. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: قطعاً با همکاری فرمانداری شهرستان شادگان پیشنهاد این موضوع را به وزارت نفت ارائه خواهیم کرد چراکه فضای دیدنی و بسیار زیبای این تلمبه‎‎خانه باوجود تجهیزات قدیمی نفتی از جمله ژنراتور و تأسیسات مرتبط، در کشور بسیار خاص و کم‎نظیر است. 
  
وی خاطرنشان کرد: در بازدید از شادگان مجموعه کاملی از سینما، بازار، فروشگاه و ساختمان‎های احداث‎شده را نیز بازدید کردیم و باتوجه به این که این مجموعه در کنار محور مواصلاتی مرکز استان به شهرستان‎های اهواز، آبادان و خرمشهر و نیز کشور عراق قرار دارد، بخش دولتی و بخش خصوصی با این دید که می‎توان با ارائه خدمات گردشگری به هموطنان درآمدزایی نیز انجام داد، می‎تواند زیرساخت‎های اولیه را در این مجموعه‎ها اجرایی کند. 
  
موسوی با اشاره به بازدید از روستای رگبه نیز تصریح کرد: اسکله گردشگری که در این ناحیه احداث‎شده است را ازنردیک دیدیم و نواقص و مشکلات آن را بررسی کردیم و تلاش می‎کنیم این نواقص را تا پیش از نوروز برطرف کنیم.    
  
او با تأکید بر به حداقل رسانیدن مشکلات روستای صراخیه و اسکله گردشگری تالاب بین‎المللی شادگان عنوان کرد:  یکی از مهمترین موضوعات این است که برای فصول مهمان‎پذیر حداقل‎هایی را در این منطقه تأمین کنیم تا گردشگران و خانواده‎ها آسایش بیشتری داشته باشند و امکانات و مایحتاج اولیه در اختیار آنان باشد. 
  
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از تصویب اعتباری در حدود چهار میلیارد ریال برای بهبود و توسعه زیرساخت‎های گردشگری در شهرستان شادگان  و نیز دو اعتبار مطالعاتی برای بندر شادگان و روستای صلیحاویه هریک به مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی خبر داد و افزود: نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در سطح ملی و استانی در حال پیگیری برای گرفتن اعتبارات لازم در سطح ملی و استانی است؛ ضمن این‎که استاندار و رئیس سازمان مدیریت برنامه‎ریزی استان نیز عنایت ویژه‎ای به حوزه گردشگری دارند که باتوجه به این موضوع امیدوار هستیم اعتبارات خوبی به این منطقه تخصیص داده شود تا براساس آن بتوانیم اقدامات متناسب در حوزه گردشگری را عملی کنیم. 
  
وی خاطرنشان کرد: از تمام هم‎وطنان و هم‎استانی‎های عزیز دعوت می‎کنم تا از این منطقه دیدنی و زیبا بازدید کنند و با مهمان‎نوازی مردم خونگرم منطقه آشنا شوند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار