اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ۲۲ بهمن ماه امسال سرنوشت‌ساز است، گفت: ۲۲ بهمن ماه امسال روز امتحان بزرگی است زیرا دوستان و دشمنان انقلاب به حضور مردم در این روز می‌نگرند.
آیت‌الله محسن حیدری در مراسم تشییع شهدای گمنام که امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه افتخار انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر و ملت این است که حسنه‌ای از حسنات فاطمه زهرا(س) و اولادش داشته باشیم. عقاید دینی، اعتقاد به توحید، عدل و امامت، اخلاق و تعالیم دینی فردی و اجتماعی و هر آنچه داریم را از کانال اهل بیت گرفته ایم.

وی افزود: بر اساس این تعالیم و شعارهایی که از مکتب اهل بیت سرچشمه گرفته است انقلاب اسلامی ما به رهبری امام امت شکل گرفت. 

آیت‌الله حیدری تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) حجت خدا است بر همه ما. امام زمان(عج) می‌فرماید من از دختر رسول خدا یعنی جده‌ام فاطمه زهرا(س) اسوه می‌گیرم. ایشان الگوی پاک امت اسلام در همه زمینه‌ها است. دفاع از مقام ولایت از برجسته‌ترین جهاتی است که امت اسلامی باید از او تاسی بجوید.

امام جمعه موقت اهواز گفت: فاطمه زهرا(س) در جنگ احُد زمانی که خبر زخمی شدن پیغمبر(ص) و امیرالمومنین (ع) را شنیدند، به همراه دارو به سوی معرکه رفتند و در میدان جنگ جراحت پیغمبر(ص) و امیرالمومنین(ع) را پانسمان و مداوا کردند. در مقابل کفار، تنها این دو نفر مانده بودند و همه مردم فرار کرده بودند و خداوند در قرآن آنها را ملامت می‌کند و آیه‌ای در خصوص ایستادگی امیرالمومنین(ع) و فرار فراریان نازل شده است. 

وی عنوان کرد: در جنگ احزاب زمانی که مشرکین و همه احزاب از جمله یهودیان با حدود ۱۰ هزار نفر نیروی مسلح مدینه را محاصره کرده بودند، بنا به پیشنهاد سلمان فارسی، پیغمبر اکرم(ص) دستور حفر خندق را داده بودند و مدتی گذشت تا جنگ به برکت جهاد امیرالمونین(ع) به نفع اسلام پایان یافت. در این شب‌ها شش مسجد به نام پیامبر(ص) و برخی از اصحابش از جمله امیرالمومنین (ع)، سلمان فارسی و حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه جنگ احزاب ساخته شد و نزدیکترین مسجد به خندق مسجدی است که به فاطمه زهرا(س) منسوب است یعنی ایشان شب‌های عملیات در خط مقدم جبهه حضور داشتند. در شرایط حساس بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) نیز حضرت فاطمه(س) تک و تنها از مقام ولایت حمایت کردند. بنابراین تاسی مردم ما مخصوصا جوانانمان به ایشان است. از همه بیشتر، شهدای گمنام به حضرت فاطمه(س) تاسی جسته‌اند.

آیت‌الله حیدری افزود: یکی از خصوصیات حضرت فاطمه(س) گمنام بودن مدفن ایشان است و مشخص نیست ایشان در کجا دفن شده است. امیرالمومنین(ع) در شب دفن فاطمه زهرا(س) ۴۰ قبر ساخت تا کسی نداند ایشان کجا دفن شده است و شاید در مخفی بودن این موضوع سری است. شهدای گمنام نیز این افتخار را پیدا کرده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: کسانی که پیکرهای پاکشان پیدا شده است، امروز تشییع می‌شوند اما اهالی آنها نمی‌دانند کجا دفن شده‌اند بنابراین این شهدا گمنام هستند و این گمنامی را از حضرت فاطمه زهرا(س) گرفته‌اند. 

وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن ماه امسال روز امتحان بزرگی است زیرا دوستان و دشمنان انقلاب به حضور مردم در این روز می‌نگرند. ۲۲ بهمن ماه امسال سرنوشت‌ساز است بنابراین باید با تمام ظرفیت در مصاف با کفر جهانی بایستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار