اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
25 طرح گازرسانی به 174 روستای استان خوزستان روز پنجشنبه در آیینی با محوریت شهرستان اندیمشک به طور همزمان بهره برداری شدند.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این آیین گفت: روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می شود که به لحاظ مقایسه ای معادل پنج میلیون بشکه نفت است.

حسن منتظر تربتی افزود: این موضوع نشان دهنده جایگاه ویژه گاز و لزوم توجه به اهمیت این نعمت طبیعی در کشور است.

وی اظهار داشت: روستاها در دوران قبل از انقلاب از نعمت گاز محروم بودند که بعد از انقلاب اسلامی، گازرسانی به روستاها و برخورداری مناطق دورافتاده در اولویت قرار گرفته و با شتاب خوبی در حال انجام است.

منتظر تربتی افزود: سه هزار روستای کشور از ابتدای امسال تاکنون گازرسانی شده که این خدمت کم سابقه ای در حوزه گازرسانی به روستاها بوده است.

وی اضافه کرد: تلاش می شود همین روند برای سال آینده ادامه داشته باشد و امیدواریم به رقمی بیش از میزان گازرسانی در سال جاری برسد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان نیز از حمایت های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی در راستای تحقق برنامه های شرکت ملی گاز قدردانی کرد و گفت: استان خوزستان به لحاظ ظرفیت های نفت و گاز رتبه نخست را دارد و در بخش های مختلف از ظرفیت های ارزنده ای برخوردار است.

عبدالله ابول پور افزود: شرکت گاز خوزستان 982 هزار مشترک دارد و در مجموع یکهزار و 763 روستای خوزستان از نعمت گاز برخوردار شده اند.

وی بیان کرد: 79 درصد جمعیت روستایی خوزستان گاز دارند و به طور کلی 93 درصد کل خوزستان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با تشریح اهمیت 25 طرح گازرسانی خوزستان گفت: یکهزار و 266 کیلومتر شبکه گذاری و 14 هزار و 775 انشعاب با یکهزار و 330 میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان افزود: این طرح ها 15 هزار و 604 خانوار را زیرپوشش دادند.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز اظهار داشت: با توجه به طرح های اجرا شده در حوزه گازرسانی، تاکنون بخش مرکزی اندیمشک به طور کامل گازرسانی شده است.

پیمان جهانگیری افزود: بخش الوار گرمسیری در 2 فاز گازرسانی می شود که یک فاز آن با گازرسانی 24 روستا آذرماه کلنگ زنی شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دیگر این طرح برای 31 روستا امروز انجام می شود، گفت: گازرسانی به چهار روستای شهرستان نیز امروز به صورت رسمی بهره برداری می شود.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار