اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
معاون بهبود توليدات گياهی جهاد کشاورزی استان خبرداد:
معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سطح حدود 480 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان خاکورزی حفاظتی و بی‌خاکورزی انجام می‌شود.
محمد قاسمی نژاد امروز 27 بهمن ماه در حاشیه بازدید نمایندگان فائو از طرح کشت گندم «سیمیت» در دشت آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خوزستان دارای 4 پلاتفرم کشت گندم «سیمیت» هستیم که در مناطق شوش، اندیمشک، دزفول و دشت آزادگان واقع شده‌اند.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح بحث کشاورزی حفاظتی است که بدون انجام فعالیت‌های کشاورزی سنتی اجرایی می‌شود. این عملیات به افزایش حاصلخیزی خاک، بهبود وضعیت خاک و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند.

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به خاک‌ورزی حفاظتی به عنوان یکی از اهداف این پروژه تصریح کرد: در دنیا در بیش از 180 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی علمیات خاکورزی حفاظتی و بی‌خاکورزی انجام می‌شود. این عدد در کشور ایران حدود 1.7 میلیون هکتار و در خوزستان در سطح حدود 480 هزار هکتار است.

قاسمی نژاد ادامه داد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح عملیات به‌نژادی است که در حال حاضر این مساله در مرکز تحقیقات کشاورزی دزفول در حال اجرا است و ارقام مختلفی مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و در نهایت با نظر محققان و کشاورزان ارقام برتر معرفی می شوند. 

وی عنوان کرد: در هر پلاتفرم این پروژه، شش سناریوی زراعی مدنظر است که تناوب‌های کشت مختلف در آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی از این آزمایش‌ها بحث مقایسه ارقام با یکدیگر است. 

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: در اجرای این پروژه سه ضلع تحقیقات، ترویج و کشاورز در پلاتفرم‌های مد نظر کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند و همه آموزش‌های لازم و یافته‌هایی که از این پلاتفرم‌ها به صورت عملیاتی به دست می‌آیند، به صورت همزمان به کشاورزان انتقال داده می‌شود. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار