اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
آلبوم موسیقی محلی و مقامی شوشتر با نام «خوزسون» به همت حوزه هنری استان خوزستان رونمایی شد.
حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی در آیین رونمایی موسیقی محلی و مقامی شوشتر با عنوان «خوزسون» اظهار کرد: این آلبوم با صدای استاد زابل زاده منتشر شده است. 

رییس حوزه هنری خوزستان افزود: با پیگیری هایی که انجام دادیم قرار شد در سال 97 چند آلبوم موسیقی تولید حوزه هنری استان را آماده و منتشر کنیم که اولین آلبوم رونمایی شد و آماده ارائه به مردم استان و علاقه مندان به حوزه موسیقی محلی است. 

وی اضافه کرد: آلبوم موسیقی «خوزسون» کاملا بومی و موسیقی محلی و مقامی شهرستان شوشتر است و شاعران این اثر هم از شوشتر هستند و همه مراحل انجام آلبوم در استان صورت گرفته و قطعا نظر مردم و علاقه مندان به موسیقی سنتی و مقامی را جلب خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: یکی از وظایف حوزه هنری نگهداری و حفظ میراث هنری فاخر ایران اسلامی است که قطعا یکی از این گنجینه ها موسیقی مقامی بوده و این کار تلاشی در جهت حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهاست و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال از آلبوم های بعدی هم رونمایی کنیم. 

آلبوم موسیقی «خوزسون» شامل 10 آهنگ با عناوین خوزسون (دشتی)، دیلمان (دشتی)، چهار مضراب (دشتی)، گل آرزو (سه گاه)، آروم جونوم (سه گاه)، گل ریزون (ماهور)، آبشار (ابوعطا)، آوازهای مقامی (دشتی راسه، دشتی شکسته درفیلی، لیلی و مجنون، چپونی لیلی و مجنون کمری، شاهنامه، بیداد برزگری) و سلام بر علی و صلوات بر محمد (ابوعطا) است. 

در این آلبوم با صدای علی محمد زابل‌زاده است و در آهنگ‌ها از اشعاری اساتید و شاعرانی همچون محمدباقر محب زاده، محمدعلی مهدی آبادی، حسن آذریان، حسین سخایی و مسعود محب‌زاده استفاده شده است. 

نوازندگان نیز شامل سنتور: مهدی مرتضایی، کمانچه: اشکان مرادی، تار بم، تار و عود: علیرضا عقیقی، تمبک: فرهاد صفری، دف: شهریار نظری، نی، تکنواز نی و تار: یوسف سابیزا هستند. 

دیگر عوامل این آلبوم شامل همخوان‌ها گیلدا بختیاری و سجاد اطهری، تایپ کامپیوتری نت‌ها: میثم قادری، میکس و مستر: احمد میرمعصومی، ضبط: استودیو نغمه سازان دلنشین، ناظر ضبط: علی‌رضا عقیقی و یوسف سابیزا و طراح جلد: هومان هادی‌زاده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار