اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه 200 دانش‌آموز اوتیسمی در استان تحصیل می‌کنند، گفت: در اهواز تنها دو مدرسه ابتدایی مخصوص دانش‌آموزان اوتیسمی وجود دارد.
علی ممبینی اظهار کرد: حدود 200 دانش‌آموز اوتیسمی در استان وجود دارد. برای این دانش‌آموزان دو مدرسه ابتدایی خاص دانش‌آموزان اوتیسمی در ناحیه یک و ناحیه دو اهواز درحال فعالیت هستند.

وی افزود: در سایر شهرستان‌ها این دانش‌آموزان در کلاس‌هایی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و مدرسه اختصاصی برای این دانش‌آموزان در سایر شهرستان‌ها نیست. 

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: استانداردهای لازم برای فعالیت‌های آموزشی در گروه‌های مختلف دانش‌آموزان استثنایی متفاوت است؛ به عنوان مثال استانداردهای لازم برای کلاس‌های دانش‌آموزان اوتیسمی سه تا پنج دانش‌آموز است. با توجه به اینکه محتوای کتب این دانش‌آموزان خاص و متفاوت است، باید شرایط خاصی برای این دانش‌آموزان فراهم باشد. معلم نیز باید برای تدریس به این دانش‌آموزان آموزش‌دیده باشد. علاوه بر این، فضا و امکانات نیز باید خاص باشد.

ممبینی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر مدرسه خاص مقطع دبیرستان برای این دانش‌آموزان در استان وجود ندارد و دانش‌آموزان اوتیسمی در استان باید برای گذراندن کلاس‌های مقطع متوسطه اول در کلاس‌های مدارس دیگر درس بخوانند.

وی افزود: برای برطرف کردن این مشکل در حال ساخت یک مدرسه مخصوص دانش‌آموزان اوتیسمی در ناحیه چهار اهواز هستیم تا این دانش‌آموزان مقطع دبیرستان را در این مدرسه بگذرانند. وقتی این فضا آماده شود یک فضای مستقل در بحث آموزش متوسطه برای دانش‌‌آموزان خواهیم داشت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار