شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
شوشان - محمدسعید بهوندی:

داشتن هفت خصلت و سلوک اخلاقی و رفتاری است که شخص را به نسبت دیگران نخبه می کند؛ چه نخبه اش بنامند و قدرش بدانند و تحسینش کنند و چه در این "بازارِ شامِ جوخرانِ گندم فروشِ سیاست زده"، مجبور به گوشه گیری، شکیبایی و سکوتش کنند:

اتفاقات جامعه و کشورش را با تکیه بر آگاهی و مسئولیت همواره عالمانه رصد کرده، دلسوزانه و منصفانه تحلیل نموده و در حد توانایی و فرصت و مصلحت به وظایف خویش در قبال روشنگری و رشد و توسعه ی همه جانبه و متوازن آن عمل می نماید.

در صحنه ها و حوزه های چندگانه ی کشور(دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی) با پرهیز از جار و جنجال و منافع شخصی و زیاده خواهی و تخریب دیگران، دست همکاری به دلسوزان داده و با تمامی تدبیر و همّت همراهی می نماید.

منافع ملی، آرامش و آسایش مردم خصوصاً اقشار محروم تر و آسیب پذیر را بر هر اولویت دیگری ترجیح داده و بر سر آن به هیچ دلیل و بهانه با کسی وارد معامله نمی شود.

شجاعت و صراحت در گفتار و مواضع را در عین رعایت کامل ادب و مروّت سرلوحه کار خود قرار داده و تسلیم ارعاب و شانتاژ و تطمیع فردی و گروهی نمی شود.

در عین آنکه با تکیه بر هوش سرشار بیش و پیش از دیگران متوجه آسیب های اجتماعی و نقائص و ضعف ها می شود، ولی از هر نوع تندروی و عصبانیت در واکنش و داوری ها پرهیز نموده و با حوصله و متانت کامل و با همکاری دلسوزان و دست اندرکاران، در جهت اصلاح و رفع آنها همواره آماده و پای در رکاب است.

اهل لابیگری های مرسومی که برخلاف انصاف و منطق و مصالح کشور، منصب ها و مدیریت ها را در بعضی موقعیّت ها مورد معامله گروهی و جناحی قرار می دهند، نیست و تا نتواند جایگاه و شانی را با تکیه بر دانش و مهارت و تجربه ارتقاء ببخشد، هرگز مسئولیت آنرا به عهده نخواهد گرفت و برای نااهل و ناصالح دیگری نیز تلاش نخواهد کرد.

ملاک و معیار و دلخوشی برای او، بودن یا نبودن خود یا جناحش در مصدر کار و مسئولیت نیست. بلکه مهم انجام امور بر اساس قانون و منطق و مصالح اساسی و حقیقی کشور است و تا هنگامی که تمشیت امور بر مبنای آنچه قانون و برنامه ی توسعه ی کشور پیش بینی نموده، در مسیر انجام است، او نیز مخلصانه در کنار دیگر دلسوزان و وظیفه داران، به رساندن این بار به سر منزل مقصود کمک می نماید.

مخاطب عزیز و ارجمند!

حال بنا بر مختصری که در بالا به رشته ی تحریر درآمد، آیا شما پیرامون خود و یا در شهر و دیار و کشورتان، نخبه یا نخبگانی را می شناسید؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار