شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در سیل اخیر هیچ‌گونه کانون بیماری‌های دامی در مناطق سیل‌زده ایجاد نشده است.

مصطفی کنارکوهی با اشاره به اقدامات دامپزشکی هنگام وقوع سیل در برخی مناطق، اظهار کرد: اداره‌کل دامپزشکی خوزستان با برنامه‌ریزی‌های لازم و تدوین استراتژی مسئولیت‌ها جهت پیشگیری از بیماری‌های دامی در طول زمان وقوع سیل و بعد از آن اقدام کرد.

وی افزود: در این راستا برگزاری کشیک شبانه‌روزی در ادارات دامپزشکی شهرستانهای دشت آزادگان، هویزه و شوشتر برقرار شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: تشکیل اکیپ‌های مراقبتی و بررسی بیماری از پزشکان دامپزشک هنگام وقوع سیل، مراجعه حضوری و شبانه‌روزی کارشناسان ادارات دامپزشکی شهرستان‌های در معرض سیل و کارشناسان ستادی اداره‌کل دامپزشکی به دامداری‌ها و مرغداری‌های دچار سیلاب و ارائه خدمات حضوری به دامداران برخی از اقدامات انجام شده اداره کل دامپزشکی خوزستان بوده است. 

کنارکوهی گفت: همچنین واکسیناسیون علیه بیماری‌های شاربن علامتی و پاستورلوز و درمان‌های حمایتی دام‌های در معرض سیل جهت کنترل و پیشگیری از بیماری‌های احتمالی ناشی از سیل و اطلاع‌رسانی لازم در روستاهای در معرض سیل برخی اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در حوزه بیماری‌های دامی  است.

وی تصریح کرد: با اقدامات کنترلی و پیشگیرانه اداره‌کل دامپزشکی خوزستان در سیل اخیر هیچ‌گونه کانونی از بیماری‌های دامی در مناطق سیل‌زده ایجاد نشده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار