اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نهضت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در مدارس خوزستان آغاز شود تا بیش از پیش شاهد گسترش دانش در بین دانش‌آموزان خوزستانی باشیم.
محمد تقی‌زاده امروز (۱۵ اسفندماه) در جمع نیروهای حق‌التدریس شهرستان حمیدیه با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان دارای بالاترین میانگین جذب نیروی حق‌التدریس در کشور است، اظهار کرد: قبل از اجرایی شدن طرح به کارگیری نیروهای حق‌التدریس، خوزستان با یک بحران در حوزه کمبود نیروی انسانی مواجه بود. پس از به کارگیری بیش از هفت هزار و ۶۰۰ جوان تحصیلکرده، بسیاری از چالش‌های ما در حوزه نیروی انسانی مرتفع شد.

وی افزود: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای نیروی انسانی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای بهره‌وری این نیروها، مهم‌ترین راهبرد مجموعه تعلیم و تربیت استان در سال جدید خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اجباری شدن پیش دبستانی نقش مهمی در کاهش آمار پدیده شوم بازماندگی از تحصیل در خوزستان داشت، عنوان کرد: به گواه صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت، پیش دبستانی مهم‌ترین دوره تحصیلی در آموزش و پرورش کشور است، زیرا زیربنای تحصیلی فرد در این دوره شکل می‌گیرد. دانش‌آموزانی که پیش دبستانی را سپری می‌کنند بی‌شک کمتر در معرض پدیده بازماندگی از تحصیل قرار می‌گیرند.

تقی‌زاده گفت: نهضت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در مدارس خوزستان آغاز شود تا بیش از پیش شاهد گسترش دانش در بین دانش‌آموزان خوزستانی باشیم.

وی مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش کشور را تربیت نیروهای نخبه دانست و خاطرنشان کرد: نخبه کسی است که ساده‌ترین مهارت‌های زندگی اجتماعی مثل محبت، دوستی و احترام به قانون را بداند و بتواند به دیگران انتقال دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان همه تلاش خود را برای ارتقای وضعیت نیروی انسانی به کار خواهد بست.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار