اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۷۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
سرپرست وزارت دفاع آمریکا، ایران را همچنان تهدیدی برای منافع این کشور در منطقه دانست و بر تقویت اتحادها و توانایی های شرکای محلی خود در مقابله با آن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، پاتریک شاناهان روز پنج شنبه در کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا حضور یافت و در حمایت از بودجه درخواستی ترامپ برای سال 2020، گزارشی از چالش ها و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

وی به آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته ارتش ما طولانی ترین جنگ پیوسته در تاریخ آمریکا را سپری می کرد و با چالش های زیادی مواجه بودیم.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا افزایش آزمایش های موشکی کره شمالی، ایران مهاجم، افراط گرایان خشونت آمیز در عراق، سوریه و افغانستان، رشد رقابت استراتژیک با چین و روسیه در کنار مسایل مربوط به سایبر و فضا به عنوان جنگ های نوظهور که باعث پیچیده تر شدن محیط امنیتی شده اند را بخش هایی از این چالش ها نام برد.

شاناهان ادامه داد درحالی که وزارت دفاع آمریکا برای برنده شدن در رقابت با چین و روسیه تسلیحات خود را مدرنیزه می کند، همچنان با هشدار تهدیدهای منطقه ای همچون خطرات ناشی از آنچه که رژیم های ایران و کره شمالی نامید، مواجه هستند.

وی با بیان اینکه ایران به شدت تلاش می کند تا آنچه که او نفوذ بدخواهانه خواند را در خاورمیانه و فراتر از آن گسترش دهد، اضافه کرد: ایران با تامین نیروی انسانی متداول و حمایت از رژیم سوریه و شورشیان حوثی در یمن و ارائه پشتیبانی و تامین مالی برای گروه های تروریستی همچون حزب الله لبنان، نفوذ خود را در سراسر منطقه تثبیت می کند و گسترش می دهد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اظهار کرد: علاوه بر این، ایران رفتار بی پروایی در حوزه دریایی نشان می دهد. رهبران ایران بارها و بارها تهدید کرده اند که تنگه هرمز، گذرگاهی که تقریبا یک سوم کل نفت جهان از آن می گذرد را بر روی حمل و نقل بین المللی خواهند بست و به حوثی های مورد حمایت خود اجازه می دهند که کشتی های بین المللی را در باب المندب مورد حمله قرار دهند.

شاناهان همچنین ایران را به افزایش اقدامات سایبری و جاسوسی از نهادهای دولتی و سازمان های تجاری آمریکا در دوره رئیس جمهوری روحانی به خصوص پس از خروج آمریکا از برجام متهم کرد.

وی به مساله موشکی ایران هم اشاره کرد و ادامه داد: وزارت دفاع همچنان از نزدیک تهدید ایران را برای دستیابی به سلاح های هسته ای و قابلیت های پیشرفته موشکی از جمله آزمایش های ایران در زمینه موشک های ماهواره بر که با تکنولوژی تقریبا یکسان و قابل تعویض با موشک های بالستیک دارند، رصد می کند.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: برای مقابله با نفوذ بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه، وزارت دفاع آمریکا تلاش می کند تا اتحاد ها و توانایی و ظرفیت شرکای محلی برای مدیریت و مقابله با تهدیدات را در منطقه تقویت کند و گسترش دهد.

شاناهان مدعی شد: ما همچنین خواهان اطمینان از آزادی ناوبری برای همه، تقویت مقاومت در برابر حملات مخرب سایبری و جلوگیری از افتادن سلاح های کشتار جمعی در دست بازیگران غیر مسئول هستیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
comment
0
0
comment خفه شو گاوچرون تروریست وحشی،فکر کردید هر غلطی که خواستید میتونید تو منطقه انجام بدید آره ولی کور خوندین جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت گردنتون رو خرد میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار