اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم رعایت نکات ایمنی هنگام روشن کردن آتش در شب چهارشنبه‌سوری تاکید کرد.

مهدی حسینی‌زاده با بیان اینکه استفاده از مواد آتش‌بازی هرگز به طور کامل ايمن نيست اظهار کرد: حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از مواد آتش‌بازی استفاده می‌کنند به وجود آيد، بلکه برای اطرافیان نيز خطرناک است.

وی افزود: در آستانه چهارشنبه سوری ظروف تحت فشار گاز، قوطی‌های حشره‌کش و اسپری‌ها باید از دسترس کودکان و افراد نابالغ دور نگهداشته شود. همچنین در نزدیک محل روشن کردن آتش از وجود آب یا مواد اطفایی دیگر از قبیل خاموش ‌کننده‌های دستی مطمئن شوید.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از پرتاب کردن مواد آتش‌زا مانند فشفشه، بالن و دارت روی درختان، پشت بام‌ها و منابع سوخت جدا خودداری شود.

حسینی‌زاده با بیان اینکه قطع عضو ضایعه‌ای جبران ناپذیر است، گفت: با احتیاط و پرهیز از رفتارهای پرخطر، زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنید. همچنین از پرتاب ترقه و مواد آتش‌زا از پنجره آپارتمان به خیابان خودداری شود.

وی توصیه کرد: از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی در منزل، زیر زمین و محل کار و یا حمل مواد محترقه، آتش‌گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف جدا پرهیز شود.

حسینی‌زاده با بیان اینکه هرگز مواد محترقه را در جای گرم به خصوص داخل یا در مجاورت موتورخانه انبار نشود، گفت: در محل‌هایی  آتش روشن کنید که امکان سرایت به جاهای دیگر را نداشته باشد. همچنین مواد آتش‌بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنید. از آتش‌زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحدهای مسکونی و پارکینگ نیز خودداری شود.

وی با بیان اینکه پرتاب مواد آتش‌زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت‌ها، بام و بالکن منازل از عوامل عمده بروز آتش سوزی است، گفت: از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت و بنزین بر آتش روشن جدا خودداری شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی و از پریدن روی آتش به خصوص با چادر، مانتو و یا لباس‌های گشاد پرهیز شود.

حسینی‌زاده گفت: وجود یک کپسول آتش‌تشانی و جعبه کمک‌های اولیه در نزدیک محوطه آتش ضرروی است. همچنین در پایان شب، بقایای مواد آتش‌بازی به سرعت جمع نشود و حتما برای این کار، 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز است و بعد از این مدت، روی این مواد یک سطل آب ریخته و سپس دور بیندازید. قبل از ترک محل حتما از خاموش شدن آتش مطمئن شوید.

وی با بیان اینکه در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه سریعا با شماره 125 تماس گرفته شود، بیان کرد:در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی از مالیدن مواد غیربهداشتی مثل خمیر دندان و سیب زمینی روی محل سوختگی خودداری کرده و مصدوم هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل شود. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار