اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
 شوشان - محمدسعید بهوندی :
بر اساس آنچه حداقل در این یکصد ساله ی اخیر اتفاق افتاده است و متاسفانه کمان کان در حال وقوع است؛ تنها در کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته است که بسیاری از دولت ها با آنکه به ظاهر با رای مردم بر سر کار آمده و قدرت را بدست می گیرند، ولی آنگاه که بر اسب چموش حکومت جلوس می نمایند، بجای احساس خادم و دلسوز بودن، طلبکار مردم خود می شوند.

 فلسفه ی جهانی به رای گذاشتن مدیریت سیاسی و حاکمیتی یک کشور آنست که؛ آنانی که با اقبال عمومی مواجه گردیده و رای مردم در سبدشان ریخته می شود، به جای مردم و به نمایندگی از آنان در عمران و آبادانی و مدیریت امور زیربنایی و جاری کشور صاحب تدبیر و تصمیم و مسئولیت می شوند. ولی نه منطقاً و نه اخلاقاً و قانوناً اجازه دارند از حوزه ی اختیارات خود خارج شوند و نه می تواند بر خلاف مصالح و آسایش و آرامش رای دهندگان که همان اکثریت مردم اند، رفتار نمایند.

طلبکار شدن دولت ها بیش از همه ناشی از خوی قدرت طلبی انسانها و از آن مهمتر آشنا نبودن و جدی نگرفتن اصول انسانی و دموکراسی و عدم مطالبه گری قوی و مطلوب از جانب مردم است. بنابراین تا زمانیکه مردم تنها تا مرحله ی صندوق آراء برای خویش مسئولیت و تعهد قائل هستند و به هر علت و بهانه مطالبه گری مستمر و با کیفیّت را تا حصول نتایج مطلوب دنبال نمی نمایند، مطمئناً همچنان درب بر همین پاشنه چرخیده و شوربختانه سوء مدیریت های "دولت های طلبکار" نیز کما فی السابق ادامه خواهد داشت!.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار