شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
شوشان - فاضل خمیسی:

حاضر نبود خانه را ترک کند ، آب با تمام سپاهش میآمد ، بلاتکلیف بین خاطره و اخبار بود ، برای باران سرود ساخته  و برای آمدنش دعایی ورد زبان داشت ، اما تلویزیون میگفت ؛ باران مهربان ، نامش را به سیل تغییر داده تا از او انتظار گذشته را نداشته باشند.

میدانست همیشه حق با آب است  و شنیده بود که مردانی با ادعای برتری ، سربه سر رود و دریا گذاشته اند ، و مسیر زندگی آب را مستبدانه در اختیار خود گرفته اند . اما اینبار نوبت آب بود که نشان دهد ، هر مهربانی کاسه صبری دارد ، مگر می‌شود در قبال بارها بی مهری ، مهرگونه رفتار کرد.
  
با گاومیشش تصمیم خود را گرفته اند : حتی اگر غرق شوند هیچ جا نمیروند ، با خیره شدن در چشم گاومیشش عزمش را جزم کرده بود ، صحبت  با  گاومیش را از طریق زبان چشم را  ، پدرش به او آموخته بود ؛   حتی یادش آمد زمانی که خشکسالی آمده و پشت گاومیش ها سوخته و از بدنشان خون جاری می‌شد  با نگاه خواهشمند از آنها شیر میخواست و آنها هم در دادن شیر و  اجازه به دوشیدنشان سنگ تمام میگذاشتند ،  اینبار نگاه گاومیش اصرار به نرفتن است  ، کنون فرصت جبران یک فداکاریست ، التماس نگاه گاومیش را درک کرد.

صبح روز بعد ،در بین گل و لای بجا مانده از عصبانیت آب ، مردی دیدند که پاهایش را به پای گاومیشی بسته و هر دو بی تنفس به چشمان هم خیره شده اند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
comment
0
0
comment غم انگیز
comment
کعبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
comment
0
0
comment بسیار زیبا و عالی، که آدم را یاد نوشته های نجیب محفوظ می اندازد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار