شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
 شوشان - علی عبدالخانی :
محمد فاضلی در مطلبی به موضوع جلسات کثیر و بعضاً بدون نتیجه پراخته است. بخشی از نوشته ی ایشان را می خوانیم:
" خصیصه بارز دستگاه اداری این مملکت انبوه جلسات است و جَلّاسان بوروکرات هایی هستند که در هر روز چندین جلسه شرکت مب کنند. تقصیر خودشان نیست، ساختار است که آنها را صبح تا شب دور میزهایی می نشاند تا فرسودشان کند، تا فرصت نکنند چیزی بخوانند، فکر کنند و به کار و بارشان برسند، همه در جلسه اند. "
صاحب این قلم در مورخ ۱۲ مرداد سال ۹۶ مقاله ای تحت عنوان " استان جلسات " به رشته ی تحریر در آوردم و به خوانندگان تقدیم نمودم. با توجه به اهمیت موضوع و تشدید این بلیّه ی مدیریتی، مقاله ی مذکور مجدداً تقدیم شما خوبان می شود:
استان جلسات !
برگزاری جلسات برای اتخاذ تصمیم و رفع یک‌ معضل یا تسهیل یک امر معین نه تنها امر مذمومی نیست بلکه جزیی لاینفک از فلسفه وجودی دستگاهها و موسسات مختلف دولتی به شمار می رود. 
در دنیایی که همه چیز بر مبنای پیش بینی و شاخص های دقیق سنجیده و اندازه گیری می شود، جلسه تنها در موارد نادر و استثنایی تشکیل می شود زیرا شرح وظایف هر دستگاه بطور شفاف مشخص شده و کارها وفق مقررات و برنامه های از قبل پیش بینی شده به پیش می رود و نیازی به تجمعهای وقت گیر و هزینه بر به هیچ عنوان دیده نمی شود اما آنچه در کشور بطور عام و خوزستان بطور خاص رخ می دهد تشابهی با جلسات هدفمند (و واجد خروجی) ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار