اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
باید یک بار دیگر همّت، دانایی و توانمندی هایمان را به نحو احسن برای برون رفت سربلندانه از این اتفاق ناگهانی بسیج نماییم.
شوشان - محمدسعید بهوندی :
 هیچ شکی نیست که بلایای طبیعی مانند؛ زلزله، سیل و... می توانند خرابی ها و خسارات جانی و مالی بسیاری در یک کشور ببار بیاورند که تا سال ها اثرات و عواقب آن برجای بوده و مردم و مسئولان و برنامه های کشور با آن دست به گریبان باشند. امّا آنچه این خطر را بسیار بیشتر و بالاتر و هم وسعت و ابعاد اثرات مخرب آنرا گسترده تر و عمیق تر می نماید، حالتی از بی خیالی، بی تفاوتی، بی مسئولیتی و عدم اتحاد کافی به هر علت و بهانه، برای برون رفت مطلوب از این نوع بلایا و تسکین آلام و غم های یکدیگر است. به تجربه در دنیا ثابت شده است که گاهی حتی یک اتفاق ناگوار و بزرگ و سهمگین می تواند سکوی پرتاپ همّت و تلاش و خرد جمعی و روح همبستگی یک ملت بسوی قلّه های موفقیّت باشد. ایران ما نیز امروز مانند بسیاری از کشورهای جهان گرفتار این بلای طبیعی شده است. 
انگشت های اتهام را بسوی یکدیگر نشانه رفتن، سر زخم ها و دردها و توقعات هر چند به حق را باز نمودن و بذر نگرانی و تنفر پاشیدن، نه تنها به نفع احدی نیست بلکه مطمئناً ابعاد خسارات را بیشتر و اثرات منفی و مخرب آنرا عمیق تر و وسیع تر خواهد ساخت. پرداختن به آنچه باید می شد و احیاناً نشد و یا بصورت درست و مطلوب عملی نگشت و در فضای مجازی و رسانه های رسمی و غیر رسمی و حتی نشست ها و جمع های دوستانه با ادبیات های گوناگون و حتی متاسفانه بصورت طنز و جوک و کنایه در مورد آن گفتن و نوشتن و کلیپ ها و عکس ها از هر کس و هر کجا را در این باره و قالب های گوناگون منتشر نمودن، از هر زاویه و اندیشه ای که به آن توجه شود، عملی منصفانه و اخلاقی و انسانی نیست و ضربه زننده به منافع و همبستگی ملی ماست.
 
ما نشان دادیم که ملتی متمدن و دارای پیشینه ای کهن با دستاوردهای مثبت مادی و معنوی سترگی برای همه ی بشریت هستیم و اجداد ما نیز در طول تاریخ حیات خود، در این جغرافیای محیطی و در این گوشه از جهان، بلایای طبیعی و غیرطبیعی تقریباً زیادی را سربلندانه پشت سر گذاشته و با سخت کوشی و همّتی که همیشه زبانزد و مورد توجه و تحسین جهانیان و مورخین بوده است، بر همه ی آنها هر چند ناگوار و جانسوز فائق آمدند. در دوران معاصر و دهه های اخیر نیز، جنگ هشت ساله و دفاع جانانه و مقدس ما و همچنین زلزله ها ی بم، رودبار و... نمونه هایی پرافتخاری هستند از همبستگی و عملکرد فوق العاده ی ما برای پشت سرگذاشتن موفقیت آمیز آن بلایا که می توانست یک ملت را دچار ابعاد خرابی سهمگین تر و خسارت بارتر نماید. امروز نیز ما نه ناتوان تر شده ایم و از آن بدتر خدای ناکرده نه قصد ضعیف تر شدن داریم. بلکه باید یک بار دیگر همّت، دانایی و توانمندی هایمان را به نحو احسن برای برون رفت سربلندانه از این اتفاق ناگهانی بسیج نماییم و آنرا نقطه ی عطفی در پا گذاشتن در مسیر ترقی و پیشرفت و توسعه ی ملی و پایدار سازیم. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار