شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
شوشان - نادر عسکری :
ویرانی گسترده و تلفات سیل در ایران نشان از طراحی های غلط شهری و مدیریت ضعیف در ایران به خصوص در حوزه مهندسی رودخانه دارد. درحقیقت مدیرانی در راس امور کشور هستند که بسیاری  شایستگی این جایگاه را ندارند. طی ۴۰ سال گذشته حدود ۳۰۰ نفر از حلقه اصلی انقلاب کلیه پست و مقامات اصلی کشور را در اختیار دارند و طی این سالها مدام در وزارت‌خانه‌ها و سازمان های مختلف جابجا شدند. 
این رویه غلط در هرکجای جهان باشد موجب نهادینه شدن رانت و فساد سازمانی میشود وطبیعتا برخی از این افراد نیز دوستان و بستگان خود را با سفارش و سهمیه روی کار آورده و هرم رانت را در ایران سیستماتیک کردند. حاکمیت ایران باید این حقیقت را بپذیرد که با تداوم این رویه نمیتواند از چالش های بزرگ جهان امروز عبور کند وضروریست مقامات غیرمتخصص خود که سال هاست در راس امور هستند و بازدهی ندارند را بازنشتسه و از نیروهای جوان، دانشمند و متخصص که امروزه بسیاری از آنها خانه نشین هستند استقاده نماید. 
وضعیت شکننده اقتصادی، کارخانجات نیمه تعطیل، گردشگری در کما رفته، ضعف مدیریتی، فقدان علم آینده پژوهی و بی توجهی به مقوله اندیشکده و مراکز مطالعاتی درکشور نتجیه تداوم حضور این افراد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار