اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه مطالبات کارگران باید در کانال خود پیگیری شود، گفت: کارگران باید توجه کنند به عنوان عامل فتنه دشمن قرار نگیرند و در دام دشمن نیفتند.
عبدالزهرا سنواتی در همایش تجلیل از کارگران شهرداری اهواز که امروز (11 اردیبهشت ماه) به مناسبت روز کارگر برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال "رونق تولید" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به رونق تولید جامه عمل بپوشانیم، باید توجه ویژه‌ای به کارگران داشته باشیم.

وی افزود: مدیران در روز کار و کارگر شعارهای زیادی مبنی بر رفع مشکلات معیشتی کارگران، ساماندهی قراردادهای موقت، افزایش حقوق کارگران و سایر موارد می‌دهند اما در حقیقت به چه میزان از شعارها جامه عمل پوشانده شده است؟

رئیس شورای شهر اهواز گفت: با توجه به اینکه دسترسی کارگران به اعضای شورا بیشتر است، مشکلات آنها را بیشتر از مدیران می‌دانیم. نمی‌دانم مدیران زمانی که بیمه تأمین اجتماعی کارگری به پایان می‌رسد، مشکلات را لمس کرده‌اند یا خیر؟ زمانی که کارگر جلوی خانواده خود شرمنده می‌شود، آیا این شرایط برای مدیران لمس شده است یا خیر؟

سنواتی با بیان اینکه مدیران در مقابل کارگران مسئول هستند، گفت: گاهی برخی از کارگران از مشکلات بین خود و پیمانکاران شکایت می‌کنند اما اینکه بگوییم این مشکلات به ما ربطی ندارد، درست نیست و ما در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهیم بود.

وی افزود: باید تک تک مشکلات کارگران بررسی شود تا خدمتگزاری به مردم و شهروندان بهتر شود. البته از شهردار اهواز جهت اهتمام ویژه‌ای که جهت رفع مشکلات مخصوصا در خصوص پیگیری حقوق‌های عقب افتاده کارگران داشته و دارند تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر رفع مشکلات کارگران، گفت: سال گذشته گام اول جهت حذف پیمانکار برداشته شد. این کار بسیار بزرگ و سخت است و ملزومات و مقدمات خود را می‌طلبد و باید کارگران این مقدمات را فراهم کنند. 

وی تصریح کرد: امسال و سال گذشته مقام معظم رهبری به مشکلات اجتماعی و شیطنت‌های استکبار اشاره کردند و عنوان کردند که استکبار در سال 97 نتوانسته است جمهوری اسلامی را به چالش بکشاند اما مقام معظم رهبری اشاره کردند که دشمن ممکن است بخواهد در سال 98 ما را به چالش بکشاند. بنابراین کارگران باید توجه کنند به عنوان عامل فتنه دشمن قرار نگیرند و در دام دشمن نیفتند.

سنواتی ادامه داد: کارگران اگر مطالبه‌گری دارند، به مطالبه‌گری بحق آنها احترام می‌گذاریم و هر آنچه به عنوان حق آنها در قانون تعیین شده پیگیری می‌شود اما توجه شود این مطالبات باید در کانال خود پیگیری شود.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: امروز دسترسی کارگران به اعضای شورا و مسئولین به خوبی مقدور است و اگر مشکلی وجود دارد، نمایندگان خود را جهت پیگیری مشکلات مأمور کنند. سال گذشته مصوب شد کمیته‌ای جهت پیگیری مشکلات کارگران تشکیل شود و هفته گذشته نیز تأکید کردیم این کمیته تشکیل شود. کارگران نمایندگان خود را معرفی کنند تا مشکلات آنها همگام با مدیران و منابع و درآمد شهرداری، رفع شوند. البته از کارگران می‌خواهیم مشکلات شهرداری را درک کنند. اگر در بحث منابع مالی شهرداری مشکلی وجود دارد، کارگران باید همراه ما باشند.

سنواتی با بیان اینکه قطعا شهردار و مدیران شهرداری تمام تلاش خود را جهت تأمین منابع مالی می‌کنند، گفت: سال گذشته زمانی که بخشی از کارگران منطقه یک اعتصاب کردند، به همراه شهردار با این افراد نشستی داشتیم که شهردار از آنها سوال کرد در روز چند ساعت کار می‌کنند و آنها صادقانه پاسخ دادند دو ساعت.

رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: با توجه به شرایط شهرداری، اگر شهروند اهوازی مشاهده کند ما خدمتگزار خوبی هستیم، قطعا در تأمین منابع مالی جهت نگهداری و نظافت شهر کمک می‌کند. اگر کارگران همگام با مدیران تلاش کنند، قطعا شهروندان اهوازی در پرداخت عوارض و منابع مالی شهرداری کمک خواهند کرد تا بتوانیم حقوق همه کارگران را پرداخت کنیم.

سنواتی گفت: همچنین از کارگران می‌خواهیم پس از سیل جهت پاکسازی شهر تلاش بیشتری داشته باشند. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار