اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز گفت: براساس تأکید مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و حمایت و همکاری معاونت گردشگری این اداره‎کل، پایش و ساماندهی سفره ‎ خانه ‎ های سنتی سطح شهرستان اهواز از هفته آینده آغاز می‎شود.
غلامرضا جلیلی‎نیا با بیان این‎که کار پایش و ساماندهی سفره‎خانه ‎ های سنتی سطح شهرستان اهواز از هفته آینده توسط اداره میراث فرهنگی اهواز آغاز خواهد شد گفت: این پایش با هدف شناسایی سفره‎خانه‎های بدون مجوز و هدایت صاحبان آن‎ها به سمت دریافت مجوز انجام می‎شود.  

او با تأکید بر این‎که سفره‎خانه‎هایی که دارای تابلو با این عنوان هستند حتماً باید نسبت به دریافت مجوز از اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام کنند افزود: سفره‎خانه‎ها با دریافت مجوز علاوه بر این‎که از تسهیلات وامی برخوردار می‎شوند، در موضوع هزینه‎های آب و برق نیز از تخفیف بهره‎مند خواهند شد.

  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز با اشاره به این‎که درحال حاضر بسیاری از سفره ‎‎ خانه ‎ های سطح شهرستان اهواز دارای مجوز نیستند تصریح کرد: هنگامی که خانواده‎ها با سفره‎خانه‎ای که دارای تابلو است روبه‌رو می‎شوند به آن اعتماد می‎کنند و از این رو نیاز است تا این سفره ‎ خانه‎ها شرایط مناسب برای پذیرایی از خانواده‎ها را فرآهم کنند که این موضوع جز با دریافت مجوز از سوی صاحبان این مراکز حاصل نخواهد شد چراکه  وقتی مجوزی به سفره ‎ خانه ‎ ای داده می ‎ شود نظارت ‎ های ما نیز روی آن بیشتر خواهد شد و در نهایت منجر به رضایت بیشتر مردم می ‎ شود.  

وی ادامه داد: سفره ‎ خانه ‎ ها باید دارای شرایط و ضوابط تخصصی از جمله متراژ کافی و شرایط ظاهری و فیزیکی باشند که جزو ملزومات برای دریافت مجوز هستند و صاحبان آن ‎ ها باید این شرایط را ایجاد کنند؛ ضمن این‎که ما نیز برای این‎که تمام سفره ‎ خانه ‎ ها شناسنامه ‎ دار شوند شرایط را تسهیل کرده ‎ ایم.  

جلیلی‎نیا یادآور شد: درحال حاضر حدود 15 سفره ‎ خانه دارای مجوز در اهواز وجود دارند که با پایشی که انجام خواهیم داد سایر سفره ‎ خانه ‎ ها را نیز با فرآهم کردن شرایط به سوی دریافت مجوز هدایت خواهیم کرد.  

او خاطرنشان کرد: مقدمات پایش و ساماندهی سفره ‎ خانه ‎ های سنتی سطح شهرستان اهواز توسط اداره میراث فرهنگی اهواز و با حمایت و همکاری معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز فرمانداری اهواز انجام شده و به صورت رسمی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار