اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
تا بحران بعدی، دست روی دست نگذاریم!
۱۵۰میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها و ۲۰۰ میلیون دلار برای طرحهای آبخیزداری تخصیص یافته است
شوشان : "خادم النخیل" فعال محیط زیست خوزستان اعلام کرد:
چندی پیش و در پی بروز بحران های پی در پی زیست محیطی در کشور و بویژه استان خوزستان  ، مسئولان از تخصیص اعتبارات ویژه خبر داده بودند که اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار به منظور مقابله با ریزگردها از محل صندوق توسعه ملی از جمله این موارد می باشد.
این فعال محیط زیست ادامه داد:
مسئولیت توزیع این منابع مالی برعهده #سازمانحفاظتمحیط زیست و #سازمانجنگل هامراتعوآبخیزداری برای  اجرای طرح های مقابله ای با پدیده گرد و غبار در کشور تعیین شده است
حدود ۷۰ درصد این اعتبار به منظور اجرایی کردن راهبردهای مقابله با #ریزگردها در اختیار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

خادم النخیل افزود :
۵۰ میلیون دلار از اعتبارات مذکور برای مقابله با #ریزگرد ها و اصلاح و بهبود #خطوطبرق استانخوزستان تخصیص شده که قاعدتا #سازمانآبوبرقخوزستان متولی انجام این طرح ها بوده است 
وی ادامه داد:
بر اساس قانون بقیه این اعتبارات نیز در سرفصل ها و برنامه های متنوع طرح مقابله با گرد و غبار در خوزستان اختصاص یافته است.

این فعال زیست محیطی همچنین گفت: 
۲۰۰ میلیون دلارنیز  امسال از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح های #آبخیزداری کشور اختصاص یافته است که این اعتبارات در قالب #طرح جامع مدیریتآبخیز در سطح استان ها برای فعالیت های آبخیزداری در 630 حوزه آبخیز 350 شهرستان کشور می باشد
این فعال محیط زیست ضمن اشاره به اهمیت طرح های آبخیزداری بویژه در استان خوزستان ابراز داشت:
فعالیت های آبخیزداری با هدف استفاده بهینه از #آب های_سطحی و جلوگیری از فرسایش آبی و وقوع #سیلاب انجام می شود. 
و مدیران سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور  برای اجرای فعالیت های آبخیزداری و جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی و جاری شدن سیلاب ها از آمادگی جذب ۵۰۰ میلیون دلار دیگر تا پایان سال گذشته خبر داده بود .
خادم النخیل در همین زمینه تأکید کرد:
در رابطه با میزان تحقق این وعده ها و چگونگی #هزینهکرداعتبارات مذکور، توقع می رود مسئولان ذیربط و خصوصا نمایندگان عضو #کمیسیونکشاورزی مجلس و نمایندگان شهرهای متضرر از سیل اخیر، چون #شادگان، #آبادان، #اهواز، #دشتآزادگان و ... گزارشی از اقدامات انجام شده را به مردم ارائه نمایند و امور تا فاجعه و بحران بعدی به حال خود رها نشوند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار