اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
معاون اداره کل بنادر و دریانودری استان خوزستان گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن کالا در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شد.
محمد علی علایی روز دوشنبه اظهار داشت: این کالاها شامل  شکر، جو، ذرت و دانه های روغنی برای صادرات به سایر استان های کشور در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد بیش از ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین بخش دیگری از این کالاها مربوط به کالاهای متفرقه و مواد معدنی است که به کارخانه های درون کشور تحویل داده خواهد شد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با تدابیر انجام شده در بندر امام خمینی (ره) هیچ اسکله خالی وجود ندارد و کشتی ها با حداکثر سرعت در حال تخلیه هستند تا ترافیک درون این بندر مدیریت شود.

علایی تصریح کرد: این مقدار تخلیه کالا در بندر امام خمینی (ره) رکورد تخلیه در یک ماه را شکست.

وی با اشاره به آمادگی و توان بالای عملیاتی این بندر برای پاسخگویی به نیازهای کشور در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی گفت: برخورداری از تجهیزات مدرن و استراتژیک بندری برای تخلیه و بارگیری غلات، ۱۲۴ باب انبار سرپوشیده بخش خصوص و دولتی با گنجایش ۱۲۰ هزار تن سلیو برای نگهداری غلات از جمله موارد موفقیت منطقه ویژه و اقتصادی بندر امام خمینی (ره) می باشد.

بندر امام خمینی(ره) پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان، بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران است.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار