شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
شوشان - دکتر بیات محمدی :
شک ندارم اگر علی علیه السلام درعهدما واقع می شد گردن خیلی ازماها رابه جرم ترکیب  کردن عناصر ریا وتملق بادین و خیلی چیزهای دیگرمی زد،، امشب شب سوم قربانی شدن اوتوسط منادیان جهل مرکب است دیدید که؟ شمارا می گویم مومنین، درس مردانگی را از او فرا بگیرید تا شب آخر عمرش هم کسی جز فاطمه (س) متوجه نشد که علی (ع) فریادرس ضعفا است نه افطاری عمومی می داد نه در سفره ای که فقرا حضور نداشتند شرکت می کرد، نه دعوت ریاکاران و مطملقانی که برای کسب منصب و مقام ایشان رادعوت میکردند رامی پذیرفت و بارزترین وبرجسته ترین مشخصه و خصوصیت او تعظیم و تکریم و تمکین درمقابل فقرای آبرومندی بود که دستشان به دهنشان نمی رسید اگر داشت محرمانه و محترمانه ومخفیانه به این گروه کمک‌ می کردبدون ریا. 

سوال ؟ واقعا هیچ از خود پرسیده ایم رفتار مابا عمل علی چه قرابت ونزدیکی دارد؟و رفتار و گفتار ما از کدامین منطق علی (ع ) پیروی می کند، با اخلاق علوی چه نسبتی داریم ؟ چطور می شود اسم مسلمانی را باخود یدک می کشیم ولی بیست و چهار ساعته درکوچه و بازار، محل کار، سر صف نانوایی مستند وغیرمستند باانتقاد از دست اندر کارانی که البته بعضا استحقاق سرزنش و مذمت شدن را هم دارند رابه باد انتقاد می گیریم؟ آیا درست است چهار اسبه به جرم اشاعه فرهنگ‌ ریا و چاپلوسی  بر سرو صورت آنان بتازیم ؟ 

 ولی خودمان یعنی ما مردم دراین ماه مبارک به قصد قربت باپهن کردن سفره های عریض وطویل و طبخ غذاهای‌ رنگارنگ صدها آدم بی نیازی مثل وکیل، وزیر، نماینده ، دکتر ، مهندس ،  رئسای سازمانها ، کارچاق کن ها و پیمانکارانی که بعضا روزه هم نیستند و تاخرخره در دریای پول  فرو رفته اندو ماشین های مدل بالایشان خیابانها و کوچه های مجاور را به پارکینگ وسیعی  تبدیل کرده و راه عبور و مرور رابر اهالی محل بسته ،را به سفره خود و مهمانی خدا دعوت کنیم ؟ 

مرد مومن اگر پول داری و بدهکارهم نیستی سفره ریاو تظاهر را جمع کن و از مولا علی (ع)یاد بگیر واین کمک دهها میلیونی که توسط افرادی خورده می شودکه نخوردنش تاثیری در زندگی شان ندارد، مثل علی به افراد نیازمندی که مدت هاست به لطف مسئولین دلشان برای یک بال مرغ لک زده است برسانید، اصلا پول حلال هم داری ودوست داری افطاری بدی، بده، بینی و بین الله سهم فقرا و ضعفا ازسفره افطاری شما چقدراست چندنفراز مدعووین شما دست فروشان و عمله ها و کارگران شهرداری هستند ؟ اخوی عزیز صرف نظر ازبرخی احادیث بعضا جعلی که عمدتا از دوران صفویه که مذهب رسمی کشور به شیعه تغییر یافت چه مرجعی وروایتی و حدیثی متقن و محکم که مبین دعوت متمکنین و پولدارها به سفره افطاری باشد وجود دارد؟ برادرم نیازی نیست سفره اطعام بکشی نمی شود معادل همین هزینه رابه فقرای فامیل خودت نه فقرای دیگرابه شکلی دیگر اختصاص دهی ؟

اصلا مدیران و متولیان نظام بد و مروج فرهنگ ریا و تظاهر و علاوه بر این رذائل ، هیچ هنری جز تبدیل فرصت ها به بحرانها ندارند، خودمون چی؟ چنان با گرفتن ژست و قیافه حق به جانب باگرز تقوای نداشته بر سر مسئولینی که ممکن است خیرخواه مردم‌ هم نباشند می کوبیم انگار همین دیروز از سفر سیرمن الخلق الی الحق و باالعکس برگشته ایم ،،، یادتان هست وقتی که کامیون حامل بار دریکی از جاده ها چپ کرد و محموله اش بیرون ریخت هرکس ازراه می رسید بجای کمک به راننده مصدم  ؛ همه اجناس ان نگون بخت رابغل بغل می بردند و به صندوق عقب ماشین خود می ریختند آیافقط مسئولین مقصرند؟ یا به قول دکتر شریعتی ماهم متهمیم ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار