اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
نماینده اهواز:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از موضوعات به ویژه مساله آب کشور دچار مدیریت بخشی شده‌ایم.
علی ساری در نشست تخصصی واکاوی سیلاب 97-98 که امروز، 21 خردادماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه جای جای ایران درگیر مساله سیلاب بود، اظهار کرد: در این زمینه با توجه به توان محدود دولت در بحث خدمات رسانی امکان اینکه بتوان در یک استان خاص به دقت عمل شود وجود نداشت و این مساله نکته‌ای است که باید برای حوادث آینده مد نظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در زمانی که استان خوزستان در سیل به سر می‌برد و با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کرد، بسیاری در کشور به دنبال اجرای سیاست‌های انتقال آب بودند و عنوان می‌کردند که اگر انتقال آب صورت می‌گرفت اکنون استان خوزستان با سیلاب مواجه نبود اما آن ها متوجه نبودند که در سال گذشته دبی رودخانه‌های استان به شدت پایین بود و در بحث تامین آب شرب نیز در خوزستان با مشکل مواجه بودیم.

ساری عنوان کرد: آبی که در سیلاب خوزستان از سدها رها سازی شد، برای مردم مشکلات بسیاری را به وجود آورد و این مساله ناشی از مدیریت نادرست آب است. اگر حدود 10 تا 20 درصد از آب پشت سدها پیش از وقوع سیلاب رهاسازی و وارد مخازن طبیعی استان می‌شد، قطعا شاهد چنین خسارت‌هایی در سطح استان نبودیم.

وی با بیان اینکه  در بسیاری از موضوعات به ویژه مساله آب کشور دچار مدیریت بخشی شده‌ایم، ادامه داد: اکنون که در شرایط آبی بسیار خوبی به سر می‌بریم، برخی از کشاورزان خوزستان در مناطق مختلف با مشکلاتی مواجه هستند. آن‌ها سال گذشته با مشکل خشکسالی مواجه بودند و برای کشت‌ها آب نداشتند و امسال نیز با وقوع سیلاب دچار مشکل شده اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط بدی که کشور در بحث تحریم‌های ظالمانه با آن مواجه است، هیچکس نمی‌تواند انکار کند که دولت در حال کار و تلاش است اما مسولان باید در زمان پیش از وقوع سیل نسبت به رهاسازی بخشی از آب پشت سدها به مخازن طبیعی اقدام می‌کردند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار