اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
استاندار خوزستان:
اینکه مردم به صورت جمعی در جهت حفظ و بازسازی آثار تاریخی بسیج می شوند، بسیار ارزشمند است و برای ما مسئولین و نمایندگان و خادمان مردم تلنگری است که بیشتر از این موارد صیانت کنیم.
استاندار خوزستان در آئین افتتاح درقاپی شوشتر و در جمع مردم این شهرستان گفت: شوشتر چون نگینی در حوزه میراث تاریخی کشور می درخشد. ارزش سازه های آبی و آثار تاریخی آن بر هیچکس پوشیده نیست و با توجه به این ها وظیفه ما اینست که تمام این آثار و بناها را حفظ و نگهداری کرده و نگذاریم از بین بروند.


به گزارش شوشان، دکتر غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب در آئین افتتاحیه درقاپی شوشتر در مقام امام زاده عبدالله، با اشاره به وضعیت نامطلوب سازه های آبی این شهرستان اظهار کرد: سازه های آبی در حال حاضر نیازمند کمک ماست و متولیان این حوزه همه باید با هم این مورد را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: حفظ و نگهداری از بازسازی و تجدید بنا بسیار مهم تر و کم هزینه تر است و البته گاهی اوقات در صورت از بین رفتن یک اثر شاید تجدید آن مقدور نباشد. بنابراین تمام تلاش مان را برای نگهداری یک اثر باید به کار بندیم.

وی تمدن و تاریخ شوشتر را بسیار غنی دانست و تصریح کرد: شوشتر دارای علما و مشاهیر شریفی است که به دین و کشور و جامعه تشیع خدمات بزرگی ارائه کرده اند و این مسئله باعث رغبت بیشتر برای سفر به شوشتر می شود. شوشتر نه فقط در آثار کهن بلکه در شهر نشینی و مدنیت نیز سابقه طولانی دارد.

وی با تقدیر از کسانی که در ساخت درقاپی مشارکت کرده اند خاطرنشان ساخت: اینکه مردم به صورت جمعی در جهت حفظ و بازسازی آثار تاریخی بسیج می شوند، بسیار ارزشمند است و برای ما مسئولین و نمایندگان و خادمان مردم تلنگری است که بیشتر از این موارد صیانت کنیم. 

استاندار خوزستان در پایان گفت: بر خود واجب می دانم از مردم عزیز، آقای گیلانی نماینده محترم، دکتر روستا و همچنین فرماندار سختکوش آقای پنبه دانه پور تشکر کنم چرا که بر حفظ تاریخ و سابقه پرافتخار شوشتر همت می گمارند و سرمایه های خود را برای این موضوع مصروف می دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار