اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
شوشان - نوید قائدی :
گرچه در سال‌های اخیر به‌خصوص در هزارتوی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نوشتاری صداهای انتقادی زیادی درزمینهٔ مشکلات و عدم توسعه‌یافتگی استان خوزستان به چشم می‌خورد، اما متأسفانه اکثر موضوع‌ها و محتویات مطرح‌شده شامل نق زدن و غرزدن  اجتماعی است تا پرسشگری هدفمند و عقلانی و نقدهای سازنده، چراکه درنهایت کار به‌جایی نمی برند.گرچه بعضی از  متون  با اهداف گنگ و مغرضانه در جهت تخریب مسئولان و یا دستگاههای اجرایی و یا گرفتن امتیاز و زیر سوال بردن نگارش می‌شوند.
کار به حدی لوث شده که مسئله در قالب یک عادت رفتاری عامه‌پسند درآمده است که مداوم و همه‌روزه تکرار می‌شود بدون این‌که نگارنده و یا خواننده به دنبال ارائه و یافتن راهکار‌های مناسب برای برون‌رفت از شرایط فعلی و پیشنهادی برای اقدام‌ عملی و اجرای باشد، در مواردی که راهکارهایی هم ارائه می‌شود خبری از پیگیری برای اقدام متناسب و معمول نیست.
در بیشتر مواقع موضوع‌هایی مطرح می‌شود که معلوم نیست هدف و قصد نگارنده چیست و موارد مطرح‌شده باید توسط چه فرد یا افرادی یا چه بخشی از حکومت و دولت و مجلس و.. باید درمان شود. پی بردن به این عارضه بزرگ که خوزستان گرفتار آن شده است کار سختی نیست و به‌راحتی با بررسی رسانه‌های نوشتاری و الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی قابل‌رؤیت است. 
در سال های اخیر رویه غر زدن و نق زدن همه‌گیر و فراگیر شده و کمتر به روش‌های درمان و اصلاح توجه شده است که این رویه خود نوعی عارضه منفی اجتماعی و فرهنگی بر دیگر عوارض معمول استان است که سبب می‌شود بسیاری از افراد فرصت‌طلب در شرایط فعلی با جا زدن خود میان نق زنندگان در زمان هایی مانند انتخابات یا تغییر پست ها و ... با مطرح کردن مباحث مختلف با شروع علامت‌های سؤال های متعدد و چرا گفتن ها، برای خود جایگاهی اجتماعی و اجرایی دست‌وپا کنند و به اهداف خود برسند.
لازم است توسط عقلا و فعالین واقعی اجتماعی و رسانه و دلسوزان، به‌طور واضح و شفاف و شجاعانه در برابر این عارضه ایستادگی و روشنگری شود، باید این فضا به‌طور جد مورد تأمل و واکاوی قرار گیرد، تا مطالبه گری و نقدهای سازنده در مسیر صحیح و عملی و اجرایی خود قرار گیرند تا بتوانند مثمر ثمر شوند و جامعه افکار عمومی دلسوزان راستین خود را بهتر بشناسد. مگر نه ادامه دادن به این رویه غلط مردم را بیشتر سرخورده و ناامید می‌کند، و متعاقب آن گرفتار عوارض دیگر اجتماعی خواهد کرد و مسیر و ادامه راه اصلاح را دشوارتر خواهد  نمود، چون راه به بی‌راهه بیشتری می‌رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار