اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان:
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی سال جاری، گفت: ثبت‌نام‌ها تا ششم تیرماه ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 800 نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استان متقاضی شرکت در آزمون جهش تحصیلی باشند.
علی ممبینی اظهار کرد: هر ساله آزمون هوش و سنجش دانش‌آموزان داوطلب جهش تحصیلی در دوره ابتدایی در تابستان برگزار می‌شود. فرآیند ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی سال جاری نیز آغاز شده است و تا ششم تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرآیند جهش تحصیلی به این معنا است که دانش‌آموز دو پایه تحصیلی را در یک سال طی می‌کند، افزود: این فرآیند از دو مرحله آزمون هوش و امتحانات جامع پایه تحصیلی که دانش‌آموز می‌خواهد از آن جهش کند تشکیل شده است، بنابراین دانش‌آموزانی که در مرحله اول بتوانند در آزمون هوش نمره لازم را کسب کنند، می‌توانند مجوز جهش تحصیلی و شرکت در امتحانات پایانی را دریافت کنند. درخصوص زمان و مکان اجرای آزمون جهش تحصیلی متعاقبا به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: با توجه به آمار متقاضیان جهش تحصیلی در سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 800 نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استان متقاضی شرکت در آزمون جهش تحصیلی باشند. این آزمون برای پایه‌های اول به سوم ابتدایی، دوم به چهارم ابتدایی، سوم به پنجم ابتدایی و چهارم به ششم ابتدایی برگزار می‌شود.
 
ممبینی خاطرنشان‌کرد: بخشنامه ثبت‌نام جهش تحصیلی برای مناطق ارسال شده است و والدین می‌توانند برای ثبت‌نام فرزند خود به مدرسه محل تحصیل مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند. مدیران مدارس نیز اطلاعات دانش‌آموزان را ثبت می‌کنند و به ادارات منطقه تحویل می‌دهند.
 
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان درخصوص مدارک لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان جهت جهش تحصیلی، گفت: رونوشت شناسنامه، کارنامه برابر با اصل پایه تحصیلی فعلی و تمام پایه‌ها ازجمله مدارک لازم برای ثبت‌نام هستند. همچنین دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی باید در تمام دروس و پایه‌ها رتبه "خیلی خوب" کسب کرده باشد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار