شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۴
شوشان/ روزنامه نورخوزستان نوشت: وقتی بحث انتخاب استانداران جدید در دولت دکتر روحانی شد، ما به گمان اینکه باید چهار دانگ حواسمان به وزارت کشور باشد که گزینه ای در شأن خوزستان برای استانداری تعیین و معرفی کند، می گفتیم استاندار آینده باید در قامت یک وزیر باشد، غافل از اینکه برای کسانی که در استان موضوع انتصاب استاندار را پیگیری می کنند، نه قد و قامت برایشان مهم است و نه کسی که در شأن و منزلت خوزستان باشد، بلکه به تنها عاملی که می اندیشند و روی آن اصرار دارند اینست که کسی از تبار و ایل و طایفه و طیف آنها باشد، حالا هر کس با هر شاخصی، مهم نیست.

با چنین دیدگاهی چندین نفر برای انتخاب استاندار، به وزارت کشور پیشنهاد و خوزستان عروس هزار داماد شده است و شک نکنید که علت تاخیر در معرفی استاندار همین تعدد گزینه هاست که وزارت کشورهمه آنها را واجد شرایط نمی داند و بقیه توجیهات برای علت تاخیر در معرفی استاندار، تعارف است.

به عبارت دیگر استان هايی که مشکل ندارند و انسجام تصمیم گیری دارند، اموری مانند معرفی استاندار در آنجا به آسانی و درآرامش صورت می گیرد. فرق ما با استان های دیگر اینست که درآنجا همه یکی می شوند تا بهترین گزینه استاندار شود و در استان ما همه دور گزینه خود سینه می زنند بدون آنکه روی توانمندی ها حساب باز کنند.برای ما مهم اینست که یکی از ایل و تبار یا نیروی مطیعمان استاندار شود و به ضعم پيشنهاد دهندگان چنين فردي بهترین گزینه است .

ادامه چنین روالی منجر به آن می شود که یا استاندار مقتدری نداشته باشیم یا دولت به این نتیجه برسد که این استان قادر به اتخاذ تصمیم منطقی نیست و خودش یک نیرو را انتخاب و برایش حکم صادر کند.

این تجربه تلخ را در گذشته داشته ایم اما عبرت نگرفتیم و همچنان به راه خطا می رويم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار