اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
در خبر ها داشتیم که دونالد ترامپ امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران از ایران تشکر کرد که در جریان حادثه ی روز پنجشنبه هفته ی گذشته که به یک پهپاد آمریکایی در دریای عمان شلیک کرد، یک هواپیما با ۳۸ سرنشین نیز "در تیررس" ایران بوده است، اما ایرانی‌ها تصمیم گرفتند که به آن هواپیما شلیک نکنند.

این بدان معناست که ترامپ حسن نیت ایران را برای اجتناب به یک جنگ تمام عیار در منطقه پذیرفته است چون قبل از او سردار حاجی زاده از این موضوع سخن به میان آورد که سامانه ی پدافند هوایی ایران با این که می توانست پاسخ مشابه ای همچون پهباد ساقط شده به تجاوز آن پرنده می داد اما ایران خویشتنداری به خرج داد.

در این رابطه رئیس‌جمهور آمریکا این تصمیم مقام‌های ایرانی را "بسیار خردمندانه" توصیف کرد و گفت "ما بابت این تصمیم از آنها سپاسگزاریم."

دونالد ترامپ افزود که اگر ایران بپذیرد که سلاح هسته‌ای تولید نکند، او به "بهترین دوست ایران" تبدیل خواهد شد و ایرانی‌ها بسیار "خوشحال" خواهند شد. رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که این اتفاق بیافتد.

ترامپ در حالی اقدام به این تشکرات خشک و خالی می کند که روز به روز به شمار منظومه های تحریم های خود بر علیه ایران می افزاید.

البته ناگفته نماند با لو رفتن نوار مکالمه ی مقامات امنیتی سعودی و سرکرده ی منافقین برای افکار عمومی جهان  مشخص شده که دست اسرائیل، عربستان و امارات در حمله به نفتکش ها آسیب دیده برای بحران سازی بر علیه ایران کاملا رو شده است که در حقیقت این تشکر ترامپ بی ارتباط با روشن شدن این واقعیت نیست که آتش بیار واقعی  معرکه، در حقیقت کسانی جزء  متحدان منطقه ای ایالات‌متحده نیستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار