اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
شوشان - زمان بابادی شوراب :
با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات مجلس  دوره یازدهم نامزدهای انتخاباتی در حال تدارک و مقدمات ورود خود به صحنه این  انتخابات بوده و ‌جسته گریخته و به همین منظور در اجتماعات مختلف در اشکال متفاوت حضور می یابند
 که با کمی تعمق، تحرکات آنان قابل تشخیص بوده و درحال اقدام  و مطرح کردن خود می باشند.
بهمین منظور برای اطلاع این دسته از دوستان که بطور شماتیک به آن نگاه می کنند، مطالبی از نحوه ورود و  ‌پیروزی در این میدان را ارائه می نمایم:

انتخابات در کشور ما مانند از دیوار بالا رفتن است و بستگی به نوع آن(شوراها، مجلس و ریاست جمهوری، البته خبرگان فرآیند جداگانه ایی دارد که در این یادداشت نمی گنجد)برای افراد گوناگون،  دیوارش کوتاه و‌ بلندی خاص خودش را دارد و‌ معمولا در این دیوار درب ورودی عبوری تعبیه شده ،  بسته ، و یا اصلا وجود ندارد.

این دیوار به شکلی است که افراد به منظور بالا  رفتن و رسیدن به  آن طرف دیوار نیاز است آمادگی لازم را داشته باشند.

دیوار از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از :
الف : بدنه صلبی و ‌بی جان دیوار (قانون).

ب : افرادی که پایین دیوار(رای دهندگان)که برای روی دوش خود قرار دادن نامزد خود خم شده اند.

ج : قسمت مهم آن افرادی (کانون های قدرت که بستگی به نوع انتخابات ها متفاوت هستند) در بالای دیوار مستقر شده و برای گزینش نهایی قرار گرفته اند.

آنان با آمادگی لازم و ابزار کافی به منتخبین خودی کمک کرده تا از دیوار انتخابات عبور کرده و یا از ورود منتخبین غیرخودی که روی کول مردم سوار شده و‌ به بالای دیوار رسیده اند و آماده عبور از دیوار هستند، جلوگیری نمایند.

در دو انتخابات شورا و‌ مجلس پول می تواند کلید اصلی برای نفوذ در ‌مردم، قانون و کانون های قدرت باشد.

امروزه با پول می توان هم به رای مردم دست پیدا کرد و خود را در کانون ‌قدرت جا داد و‌ هم خود را برای عبور از دیوار انتخابات مهیا کرد.

1) در انتخابات شورا، جمعیت و مردم مورد نیاز ارزان تر خریداری می شوند و‌ معمولا با یک وعده شام‌ و‌ نهار و‌ یا هدیه های معمولی (کارت شارژ و‌ سیم‌ کارت خودکار، گاهی یک وعده  وعید و تعارف) تحت تاثیر قرار می گیرند و همچنین برای جذب و حمایت کانون های قدرت محلی مانند استانداران، فرمانداران، نیروهای قضایی و‌ مذهبی و محلی، نمایندگان شهر، نمایندگان احزاب مطرح، پیمانکاران صاحب نفوذان و برای قرار گرفتن در سهمیه آنان نیز پول می تواند راهگشا بوده و آنها را وارد این انجمن و‌ جزء منتخبین مردم قرار دهد.

انتخابات مجلس و‌ بالا رفتن از دیوار مجلس سخت تر است، علاوه بر پول بیشتر نیاز است که با کانون های قدرت قوی تر ارتباط داشت و‌ دیگر کانون های قدرت محلی سهم و ‌تاثیر چندانی در انتخاب افراد ندارند، چون کانون‌های محلی تحت تاثیر کانون های قدرت مرکز اداره می شوند‌، تاثیر آنان فقط با میزان هماهنگی با کانون های قدرت مرکزی می تواند همخوانی داشته باشد.

2) کانون‌های قدرت مرکزی چون سیاست های کلی اداره کشور و‌ منافع کلان خود را در نظر می گیرند اجازه عبور از این دیوار را به هر کسی نمی دهند و خیلی سخت تر جلوی افراد غیر خودی تاثیرگذار را با ابزارهای مختلف از زمان شروع ثبت نام تا انتهای شمارش آرا می گیرند و بستگی به شرایط خاص، آدم های خاص آن زمان، از بین نامزدها انتخاب می شوند، مثلا اگر نیاز باشد کشور با جنجال های سیاسی اداره شود افراد منتخب خود را از بین این نیروها انتخاب می کنند، اگر بنا باشد مجلس فرمایشی باشد آدم‌های خنثی و‌ بی تفاوت را گزینش می کنند، اگر بنا باشد ارق ملی قدرت داشته باشد افرادی با این مشخصات انتخاب می شوند و... نهایت مجلسی یک دست با نیاز خود(البته تعداد محدودی افراد غیرهماهنگ هم در آن جمع حضور خواهند داشت) را به نشستن روی صندلی های مجلس دعوت می کنند.

3) در نهایت انتخابات ریاست جمهوری است که در این انتخابات پول و‌ هزینه شخصی نامزدها تاثیر چندانی ندارد و‌ فرد باید شاخص های قابل قبول در حلقه زنجیره نظم جهانی را دارا باشد، صاحبان نفوذ و ‌قدرت نظم دهندگان نظام جهانی در بالای دیوار آماده میزبانی نامزد انتخابی خود می باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار