اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
شوشان - محمدسعید بهوندی :
در تجربه های متمادی و فعالیّت های مُستمرم و نوعِ نگاهِ مخاطبان و اثری که مرتباً در رفتار و تعاملاتشان دیده و احساس می نمایم، به این واقعیّتِ شفاف رسیده ام که هیچ عامل و ابزاری مانند "کلام" نمی تواند معجزه وار روح و روان و رفتار دیگران را تحت تاثیرِ شگرفِ و عمیق خویش قرار دهد.
  
کلامِ مختصر، متین، بموقع، آرام، مهربانانه و همراه با صداقت، اکسیری است که قادر است، بسیاری از گره های به ظاهر کورِ مشکلات شخصی، خانوادگی و حتی اجتماعی اشخاص را باز نماید.

کلامِ عالمانه و دلسوزانه، فرصت ها و زمینه های جدیدی را برای بروز و ظهورِ استعدادهای نهفته ی افرادی که مخاطبِ آن هستند، بوجود می آورد و به آنان توان و انگیزه ی لازم را می دهد، تا یکبارِ دیگر بصورت اساسی به خود تکیه کرده، به دارایی هایشان ایمان آورده و در راه به نتیجه رسیدن آنها تلاشِ بی وقفه نمایند.
  
کلامِ مثبت و خیرخواهانه نه تنها در مخاطب آن، بلکه بدون هیچ تردیدی در به آرامش رساندنِ گوینده اش، البته گوینده ای که اولین و بهترین عاملِ به گفته های خویش است، اثراتِ زیبا و عمیقی بر جای خواهد گذاشت، که از رهگذرِ آن رضایتِ خاطر و نشاطی دائمی به او خواهد رسید!.
 
کلام؛ قصدش هدایت، کمک و روشنگری است و بر همین اساس یکی از نامهای زیبای قرآن، "مبین " است؛ «تِلْکَ آیاتُ الْقُرْآنِ وَ کِتابٍ مُبینٍ، اين است آيات قرآن و كتابى روشنگر»(نمل، آیه ۱) «وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ نُوراً مُبینا/ و ما به سوى شما نورى تابناك فرو فرستاده‏ ايم»(نساء، آیه ۱۷۴)
 
بنابراین همواره کلام را پاس داشته و پاکیزه محافظتش کنیم، بر غِنای علمی و معنوی اش بیفزاییم و از پُرگویی برحذرش داریم، شجاعانه امّا مصلحت جویانه و مودبانه بیانش نموده و برای کسبِ منفعت های ظالمانه و به هر مقدار آلوده اش نساخته و ارزش و ثَوابِ والا و الهی اش را از بین نبریم!. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار