اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: پیشنهاد داریم تا صندوق های توسعه منطقه ای نظیر صندوق توسعه ملی ایجاد شود تا بتوانیم منابعی که از صندوق توسعه ملی داده می شود را مدیریت و همچنین بتوانیم ظرفیت های استانی را به آن اضافه کنیم و با همکاری مدیران استان در مسیر توسعه گام های اساسی برداریم.
امید حاجتی در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان که امروز 13 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان سرانه تسهیلات پرداختی 34 میلیون ریال است و در این زمینه استان 27 کشور هستیم.

وی افزود: در این زمینه اگر بخش نفت را محاسبه نکنیم، سرانه تولید ناخالص داخلی بدون نفت در استان خوزستان 127 میلیون ریال است و در این زمینه باید تلاش شود تا وضعیت تناسب جایگاه اقتصادی استان با فعالیت سیستم بانکی در خوزستان مناسب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به مشکلات بانک ها در بحث پرداخت تسهیلات در خوزستان تصریح کرد: در مطالعاتی که سال های گذشته مرکز پژوهش های مجلس و اتاق ایران انجام داد، مولفه دریافت تسهیلات از سیستم بانکی در خوزستان جایگاه مناسبی ندارد و این مساله نیز تایید کننده عملکرد نامناسب بانک ها است.

حاجتی با بیان اینکه فضای مناسبی در بحث اعطای تسهیلات در خوزستان نداریم، عنوان کرد: در خوزستان ابزار خاصی برای مدیریت سیستم بانکی به منظور کمک به حل مشکلات استان و حرکت در مسیر توسعه را در اختیار نداریم.

وی گفت: پیشنهاد داریم تا صندوق های توسعه منطقه ای نظیر صندوق توسعه ملی ایجاد شود تا بتوانیم منابعی که از صندوق توسعه ملی داده می شود را مدیریت و همچنین بتوانیم ظرفیت های استانی را به آن اضافه کنیم و با همکاری مدیران استان در مسیر توسعه گام های اساسی برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق امکان اینکه سرمایه گذاری به صورت عادی صورت بگیرد وجود ندارد و در این زمینه باید حمایت های هدفمندی از آن بخش ها به منظور جذب سرمایه گذار انجام بگیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار