اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
شوشان - نوید قائدی :
تمامی دولت ها و مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز و اجرایی و حتی نهادهای ناظر جهت بررسی عملکرد حوزه اجرایی و کارنامه کاری مسئولان منتصب و بررسی تصمیم های اتخاذ شده و امور انجام شده، از جامعه هدف یعنی شهروندان نظرسنجی انجام می دهند تا میزان رضایت مندی آن ها مشخص و از آرا و نظرات آن ها مطلع شوند.
قرار نیست و البته وحی منزل هم نیست که تمامی تصمیم های اتخاذ شده و امور انجام شده صحیح و بی نقص باشد یا اینکه عملکرد همه مسئولان منتصب مورد پذیرش افکار عمومی باشد.این شهروندان هستند که با توجه به میزان معیشت و زندگی و بررسی گذشته، حال و احساس آینده، نظر خود را ارایه می دهند که بررسی جمع افکار نشان می دهد که میزان رضایت مندی آن ها چگونه است.
این مشی و روش کاملا عقلانی و منطقی و حتی مطابق موازین دینی است.اگر برای نظام و دولت و طبق نظر حضرت امام راحل مردم ولی نعمت واقعی این کشور هستند،بررسی دقیق نظرات مردم یک اصل و ضرورت است.
شاید بگویید نظر مردم در قالب قوه مقننه و نمایندگان جاری می شود که متاسفانه صحیح نیست چون به هر حال و به دلایل مختلف میزان مشارکت مردم در انتخابات متفاوت و از میزان شرکت کنندگان رای به افراد منتخب متفاوت است و در سناریوی بعدی بعد از انتخاب نماینده تقریبا ارتباط مناسبی مابین نمایندگان و مردم برقرار نیست که بتواند حداقل متوسط جمع نظر و افکار عمومی را کسب نمایند،گاهی هم تصمیم های حزبی و گروهی و محفلی غالب می شود تا کاری که رضایت مردمی را ندارد یا مسئولی ضعیف منتصب شود که البته در جهت رضایت مردم نخواهد بود.
در استان حساسی مانند خوزستان که در موقعیت جغرافیایی ویژه ای واقع شده و اقوام مختلفی حضور دارند و از دیرباز چشم طمع دشمنان نظام به آن دوخته شده لازم است به طور مداوم و طبق اصول علمی میزان رضایت مندی شهروندان مورد سنجش ویژه قرار گیرد.
حکومت و دولت نباید تنها به گزارش های سیستماتیک نهادهای مربوطه تکیه نمایند بلکه باید به کسب بلاواسطه نظرات مردمی هم رجوع نمایند.قطعا در این افکار سنجی ها حقایق بیشماری عریان خواهد شد که بعد از پالایش آنها می توان برای اصلاح امور و تجدید نظر در انتصاب ها و اخذ تصمیم های بهتر از آن ها بهره برد.
این انتظار می رود که توسط سازمان های مردم نهاد یا جراید مستقل و حتی دانشگاه های استان در قالب طرح های علمی و پژوهشی به این مباحث مهم که با زندگی واقعی و ملموس شهروندان سروکار دارد، پرداخته شود.امید روزی برسد که در خوزستان مثلا شورای شهرها در یک نظر سنجی واقعی میزان رضایت شهروندان را بسنجند یا شهردار و فرمانداری در پایان یک دوره مشخص از میزان رضایت مردم نظر سنجی کند تا ملاک رفتن و یا ماندن آن در سمت مربوطه باشد و در نهایت امید است استاندار محترم بعد از این همه تلاش تن به چنین مشی مهمی بدهند تا مردم در مورد عملکرد ایشان نظر بدهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار