اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
شوشان - دکتر ایرج مزارعی :
روز گذشته توفیق نصیب بنده شد که از نزدیک شاهد نمایش واقع غدیر در شهر برازجان  باشم که به جهت اوج  هنر و خلاقیت در اجرای آن  لازم دانستم چند نکته خدمت مخاطبان همیشگی خودم عرضه نمایم. 
بدون شک استفاده از ظرفیت تصویر ،  هنر و نمایش در انتقال پیام نقش بسیار مهمی دارد و امروز اساتید و اهل فن رسانه هم بر آن صحه گذاشته اند و همگی معتقدند که "  ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است  "
اساسا معنی و مفهوم این جمله بیانگر ارزش و  کارایی ارتباط تصویری "
 Visual communication
 و هنری بر ذهن  و فکر مخاطب میباشد . 
حقیقت این است که مغز ما علاقه زیادی به تجزیه و تحلیل اطلاعات به صورت تصویری و دیداری دارد . بر همین اساس اگر اطلاع رسانی و انتقال پیام به کمک تصویر صورت بپذیرد اثرگذاری و مدت ماندگاری و مانایی آن در ذهن مخاطب بیشتر است . 
بر اساس تحقیقات انجام گرفته ، فرایند انتقال داده های دیداری در مغز انسان بطور تقریبی ۶۰ هزار برابر سریع تر از داده های متنی است . 
همچنین استفاده از شیوه های دیداری و نمایش در متقاعد کردن مخاطب ۴۳ درصد موفق تر از زمانی است که تنها بر نوشته تاکید میشود . از این رو سرعت یادگیری و ماندگاری وقایع در حوزه دیداری و نمایش بی بدیل است که در اینجا باید از تدبیر و ذکاوت مجریان این برنامه در قالب انعکاس واقعه غدیر در قالب هنر و نمایش به مخاطبان خود تقدیر کرد . 
بر همین اساس بر خود واجب میدانم که در ابتدا از  کارگردانان ، تهیه کننده گان  ، هنرمندان ،  بازیگران  و کارکتران این نمایش که به شکل کاملا حرفه ای ایفای نقش کردند تقدیر و تشکر داشته باشم و در ثانی از طراحان و مبتکران ، حامیان و مجریان این نمایش تصویری که  برادران  انقلابی و ارزشی خودم حاج آقا مصلح امام جمعه محبوب برازجان ، فرمانده سپاه جواد الائمه جناب سرهنگ غلامپور و فرمانده حوزه نجف اشرف شهر برازجان برادر پاسدار محمد ناصحی که مدت دو ماه تمام برای اجرای هر چه بهتر آن وقت گذاشتند  ، کمال تقدیر و تشکر داشته باشم و از همین جا درود و صلواتی بفرستیم به این عزیرانی که با این خلاقیت و کار حرفه ای خود در انتقال پیام امامت و ولایت اهتمام و همت انقلابی داشتند . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار