اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
شوشان - یوسف مداحیان :  ۱۷  مرداد روزی است که هرساله یادآور شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی است و به این بهانه این روز را روز خبرنگار نام‌گذاری کرده‌اند به‌پاس تلاش‌ها و زحمات آنانی که در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی زحمت می‌کشند. متأسفانه این روز در رامهرمز هرساله کم‌رمق برگزار می‌شود و امسال نفس این روزبه شمارش افتاد. البته از تعداد انگشت‌شمار اداراتی که بدون جو انتخاباتی از تعدادی از خبرنگاران شهرستان تجلیل کردند کمال تشکر راداریم؛ اما آنچه ما را بر آن داشت تا قلم بزنیم به چند علت بود.

1) امسال از سوی اداره ارشاد اسلامی به‌طور مشترک با دو اداره دیگر مراسمی کم سو و ازنظر ما جناحی، تبلیغاتی و شاید از سر رفع مسئولیت و با حداقل مدعوین (حدود ۲۰ نفر) برگزار شد و افرادی که در این مراسم سخن راندند هیچ‌گونه سنخیتی با این مراسم نداشتند و به ارائه گزارش کار نماینده پرداخته و خبرنگار در حاشیه قرار داشت و آش این مراسم آن‌قدر شور شد که یکی از خبرنگاران به‌عنوان اعتراض لوح یادبود خود را جلوی حضار پاره کرد. درصورتی‌که انتظار می‌رفت که این اداره متولی مراسمی در شاًن خبرنگاران شهرستان باشد.

2) متأسفانه نابسامانی جناحی در شهرستان، حب و بغض‌ها و ... همه را مستأصل کرده است و چه افراد لایقی در این شهرستان که می‌توانستند تحولی در فرهنگ و هنر شهرستان ایجاد کنند مجبور به کناره‌گیری شدند.

3) آنچه از همه عجیب‌تر است این است که هرساله عده‌ای در فضای مجازی اقدام به بازنشر خبر می‌کنند و هیچ‌گونه تولید خبر در طول سال ندارند و بعضاً چند عکس از یک مراسم تهیه می‌کنند و تحت عنوان (گزارش تصویری) در فضای مجازی انتشار می‌دهند. این‌گونه افراد چند سال است خود را خبرنگار جا زده‌اند و برخی مسئولان جناحی ما هم که گوششان در دستان دیگران است مجبور به دعوت این‌گونه افراد به‌اصطلاح خبرنگار در مراسم کم‌رمق روز خبرنگار می‌شوند و هدیه دریافت کرده و می‌روند تا سالی دیگر و روز خبرنگاری دیگر درصورتی‌که افرادی که در طول سال تولید خبردارند و عکاس خبری هستند سرشان بی‌کلاه می‌ماند و از سویی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شناسنامه‌دار را به علت این‌که در مراسم به علل مختلف نتوانسته‌اند حضورداشته باشند حاضر به دادن هدیه آن‌ها نیستند و اظهار می‌دارند شما در مراسم روز خبرنگار حضور نداشتید / و ما می‌گوییم که ما را به آن لوح و آن هدیه نیازی نیست و در مراسم جناحی شرکت نخواهیم کرد و بدانید که بزرگ‌ترهای شما نتوانستند ما بخرند زیرا که انسان‌های با اصالت خریدنی نیستند.

4)  در پایان باید گفت امسال هم گذشت و تا سالی دیگر و روز خبرنگاری دیگر بدرود. مسئولانی که در اریکه قدرت در این شهرستان هستند و برخی عمر مسئولیتشان به بیش از ۱۵  سال هم می‌رسد بدانند که این نیز می‌گذرد و هیچ میزی به هیچ مسئولی وفادار نبوده است و بدانند عمر مسئولیت بسیاری از آن‌ها تا خرداد ۹۹  است.   
آرزو می‌کنیم که مسئولان فقط القاب تحمیلی (دکتر- مهندس) برایشان مهم نباشد و خدا را مدنظر قرار دهند و برای مردم کار کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار