اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان فراخوان نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌ شب و هزار قصه» را منتشر کرد.
نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌ شب و هزار قصه» به مناسبت برگزاری بیست‌ودومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، ویژه‌ مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها در استان خوزستان برگزار می‌شود.

این مهرواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها در بخش نخست می‌توانند، قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب، قهرمانی‌ها و... از منابع شفاهی یا کتبی را بدون ابزار اجرا کنند.

مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها در بخش دیگری از قصه‌گویی صحنه‌ای به‌صورت گفت‌وگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدون آن، با تصویر و سایر ابزارهای خلاق از منابع شفاهی یا کتبی می‌توانند قصه‌های خود را ارائه کنند.

بر اساس این خبر، قصه‌گویی به‌صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز (lg-sh لانگ‌شات) از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.

مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها علاقه‌مند به شرکت در بخش صحنه‌ای نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» تا 20 شهریور ۱۳۹۸ فرصت دارند لوح فشرده قصه گویی خود را به نزدیک ترین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محل زندگی خود تحویل دهند.

مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز می‌توانند با موضوع‌ «قصه زندگی من» در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستند گونه روایت کرده و تا 20 شهریور ۱۳۹۸ لوح فشرده قصه گویی خود را به نزدیک ترین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محل زندگی خود ارائه کنند.

درعین‌ حال، روایت قصه از زبان یک راوی، ارسال فیلم در قالب mp4 و حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت و تصویربرداری با استفاده از دوربین و موبایل به‌صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه اعلام‌شده است.

در آیین پایانی نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌ شب و هزار قصه» که 27 شهریور 1398 که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، انجمن سینمای جوان اهواز و باشگاه خبرنگاران جوان در تالار مهتاب اهواز برگزار خواهد شد از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎های قصه گوی شرکت کننده تجلیل خواهد شد.

دبیرخانه این رویداد فرهنگی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها قصه‌گو، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم در ترویج این فرهنگ به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه را ازجمله اهداف این مهرواره برشمرده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار