اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه از برداشت محصول انجیر از سطح باغات این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح باغات شهرستان بیش از ۲هزار و ۱۶۰ تن انجیر برداشت شود.
مصطفی هنرمندیان با اشاره به آغاز برداشت انجیر در ایذه اظهار کرد: بردشات انجیر از چند روز گذشته از سطح باغات شهرستان آغاز شده و یک ماه نیز به طول می‌انجامد.

وی افزود: امسال سطح زیر کشت این محصول در شهرستان حدود 270 هکتار بود که کشاوزان در حال برداشت این محصول از سطح باغات هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: عمده انجیر این شهرستان در روستاهای سادات موسوی، سادات حسینی، شیوند و غریبی‌های بخش‌ دهدز و مقداری نیز در بخش سوسن تولید می‌شود. ارقام انجیر کشت شده در شهرستان ایذه، سبز استهبان، کشکی و محلی است که هم اکنون کشاورزان در حال برداشت این محصولات هستند.

هنرمندیان با اشاره به بازار این محصول عنوان کرد: انجیر برداشت شده از سطح باغات این شهرستان، علاوه بر تازه‌خوری به صورت خشک، مربا، گرده خشک، بندانجیر و نوع محلی پازن انجیر تهیه شده و توسط تولیدکنندگان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه تولید انجیر در هر هکتار حدود 8 تن است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از سطح باغات شهرستان بیش از ۲هزار و ۱۶۰ تن انجیر برداشت شود و این در حالی است که در سال گذشته حدود یک هزار و ۶۰۰ تن انجیر از باغات ایذه برداشت شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار