اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
شوشان - محمدسعید بهوندی :
سخنی با "نابرده رنج ها"!
آنانی که باهوش، مدبّر، صادق و اهل خدمت اند، بی شک با بهانه و بی بهانه، همواره از میان حداقل ها، فرصت های فراوان و ذی قیمتی را برای رشد و ترقی کشورشان ایجاد میکنند و از تمامی ظرفیّتی که در اختیارشان است، هر چند اندک و کوتاه، باکیفیت ترین اقدامات را انجام میدهند. امّا آنانی که در یک کلمه فاقد اهلیّتِ لازمند، متاسفانه همان مقدار محدود فرصت و منابع را نیز به دلیل عدم خلوص نیّت و ناکارآمدی، به دست اتفاق می سپارند و آنگاه طلبکارانه نشسته و دیگران را متّهم به مانع تراشی می نمایند. باید به این"نابرده رنج ها"! گفت: گر اهل خدمتید، تنها بر همّتتان کوشا باشید. گر مانعی هست، مردم خود شاهدانی صادق و صاحبانی باهوشند!

رعایتِ کرامتِ انسانی
  یکی از شاخص های مطمئن و اساسی که میتوان بوسیله ی آن بسیاری از گفتارها و رفتارهای افراد، گروه ها و احزاب را در شایسته و ارزشمند بودنشان، مورد ارزیابی دقیق قرار داده و بر کیفیّت آن سنگِ محکِ درست و محکمی زد، اینست که؛ تا چه اندازه و با چه کیفیّتی اخلاق و کرامت انسانی در آنچه ادعا میشود، رعایت شده است. هر چه این رعایت پررنگتر و مطلوبتر باشد، مطمئناً در آنچه ادعا شده است، میتوان به دیده ی ارزشمندتری نگریست. وگرنه ادعایی بی ارزش و از درون تهی بیش نیست!

اگه راست می گید!
  قابل توجه عزیزان و سرورانی که ماهها گیوه هاشون از پاهاشون در نیومد، تا مثلاً امثالِ من نوعی رو فرستادن مجلس و بعدش به هر دلیل و بهانه نشستن و از پشیمونی در گفتار و رفتارشون گفتن و ناله کردن؛" خب عزیزان ما! حالا که تجربه ی کافی رو پیدا کردین، دیگه هرگز اینکارو نکنین و هر تجاربی رو هم در این خصوص دارین دلسوزانه و خالصانه در اختیار دیگران بذارین، تا اونا نیز مثل شما دچار این ندامت پرهزینه نشن و افراد بقول خودتون؛ غیر اصلح و ناکارآمد رو وارد مجلس نکنن، اما باورش خیلی سخته که اینکاره باشین! چون سوابق خیلی ها اینو نشون نمیده!

حاکمانِ نیکنام و خوش عاقبت
تنها یک گروه از حاکمانند که عاقبتی خوش داشته و در نگاه و داوری مردم برای همیشه عزیز خواهند ماند:
تحت هر شرایطی خود را از سرمایه و موهبتِ دانش و تدبیر آگاهان شجاع و دلسوز بی نیاز نمی دانند.
در کار عمران و آبادانی و ترقّی مستمر ملک خویش هرگز خسته و پشیمان نمی شوند.
کارگزاران شان را از میان مردمان اصیل، سالم، ماهر، شجاع و دلسوز برمی گزینند.
آرامش خود را همواره در آرامش مردم جستجو نموده و در پایداری و کیفیت آن دائماً کوشایند.
از اِعمال ظلم و تبعیض و ناامنی در همه ی ابعاد و به هر مقدار و بهانه و برای رسیدن به هر هدفی بیزارند.
نگاه شان به مزیت هایی مانند؛ شهرت، قدرت و محبوبیت صرفاً یک نگاه انسانی با رعایت کلیه ی مصالح و حقوق مردم است.
حیات خاکی را سفری کوتاه دانسته و برای زندگی ابدی شان در فکر زاد و توشه ی کافی اند.
سختی معیشت و گرفتاری مردم، خواب راحت را از چشمان شان ربوده و از آن مهم تر؛ در تمام لحظات بیداری در حال تفکّر و اقدام برای به سامان رسیدن اوضاع ملک خویش اند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار