اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: بیشتر بخاری‌هایی که در مدارس عشایری استان وجود دارند غیراستاندارد و خطرآفرین هستند و باید جمع‌آوری شوند.
حمید قنبری اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ جان دانش‌آموزان و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه، وزارت آموزش و پرورش دستور برچیدن همه بخاری‌های نفتی غیراستاندارد از مدارس را داده است.

وی افزود: پیش از این در نظر گرفته شده بود که تجهیزات گرمایشی برقی جایگزین بخاری‌های نفتی شوند اما با توجه به اینکه در آموزش و پرورش عشایری مدارس کانکسی و چادری وجود دارد، در نظر گرفته شد که در مناطقی که دارای گاز هستند از بخاری‌های گازی و شوفاژ و در مناطقی که دارای برق هستند، از بخاری‌های برقی در مدارس استفاده شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه در مناطق عشایری استان ۷۰۳ واحد آموزشی و هزار و ۲۴۰ کلاس درس وجود دارد، اظهار کرد: بخاری‌های نفتی دو نوع هستند که دسته اول هیچ گونه استاندارد لازم را ندارند، خطرآفرین هستند و احتمال شعله‌ور شدن آن‌ها وجود دارد. دسته دوم بخاری‌های نفتی استاندارد هستند که از نظر وزارت تایید شده‌اند اما تعداد اندکی از این نوع بخاری در مدارس وجود دارد. در مورد بخاری‌های خطرآفرین، وزارت آموزش و پرورش تاکید دارد که باید همه این بخاری‌ها بدون قید و شرط جمع‌آوری شوند.

قنبری درخصوص بخاری‌های مورد استفاده در مدارس عشایری خوزستان، گفت: بیشتر بخاری‌هایی که در مدارس عشایری خوزستان وجود دارند، غیراستاندارد و خطرآفرین هستند و باید جمع‌آوری شوند. برای برچیدن این بخاری‌ها از مدارس عشایری استان، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان این موضوع را پیگیری کرده است و در صورت تامین اعتبار از سوی وزارت، همه بخاری‌های غیراستاندارد از مدارس جمع‌آوری می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: بخاری‌های نفتی غیراستاندارد باید پیش از وقوع هر حادثه ناگواری جمع‌آوری شوند. طبق بخشنامه‌های ابلاغ شده، این بخاری‌ها باید جمع‌آوری شوند اما تاکنون مشخص نشده است که چه نوعی از تجهیزات گرمایشی جایگزین بخاری‌های نفتی شوند.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم به زودی مشکل بخاری‌های غیراستاندارد حل شود ولی ما همچنان در مدارس عشایری از نظر تجهیزات گرمایشی با مشکل مواجه هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار