شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با متانت خاصی در خصوص سوال خبرنگاری گفت؛ ما صلاحیت نامزدها را بررسی می کنیم؛ بدین معنی که شورای نگهبان شرایط و ضوابط خود را در این خصوص اعمال می کند، پس چنانچه هیات های اجرایی و نظارت، خدای ناکرده در  مواردی اشتباهی کرده باشند، شورای نگهبان می تواند رسیدگی نهایی را به عمل آورد.

بنابراین، رجال ذیصلاح که خود مرجع و پناهگاه مردم محسوب می شوند نباید متقاضی رد صلاحیت نامزدها بشوند هرچند که در این خصوص احساس تعهد کنند زیرا، به اندازه ی کافی فلیترهای نظارتی قانونی و استصوابی زیادی بر سر راه صلاحیت نامزدها وجود دارد.

رجال ذیصلاح کشوری، وکیل مدافع و شفیع مردم هستند نه قاضی القضات محکمه ها، به هرحال هر وکیلی با توجه به جرم موکلش می کوشد تا از آسیب های اضافی به وی ممانعت ورزد و او را در برابر خطرات سهوی و عمدی مصون بدارد و هرگز مرسوم نیست که بزرگان و ریش سفیدان قوم، برای محکومیت کسی پیشقدم شوند.


از رد صلاحیت دیگران خوشحال نشویم

حتی نسبت به  کسی و یا کسانی که با رد صلاحیت عدالت در حق آنها جاری می شود نباید خوشحال شویم، زیرا، از ضرر معنوی دیگران بساط عیش خود را گستراندیم. 
امروز عده ای در فضای مجازی با یک شور خاصی که حاکی از خوشحالی آنها بود از رد صلاحیت افراد شاخص و یا رقیبان خود سخن می گفتند.
البته، کسانی که در هیات اجرایی رد صلاحیت شدند وقت کافی دفاع از صلاحیت خود را دارند و آنهایی که امروز از تائید صلاحیت خود خوشحال شدند نیز باید منتظر تائید صلاحیت خود از هیات نظارت باشند.
به هرحال ماراتن نفس گیر تائید صلاحیت تا روز آخر دغدغه ای خواهد بود که همواره جای خوش به حالان و نگران خاطران را با هم عوض می کند پس بیابیم برای رد صلاحیت دیگران هرگز خوشحالی نکنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار