اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کارشناس ارشد زراعت معتقد است: ظهور اطباء بزرگ در ایران که علاوه بر طب در برخی دیگر از علوم هم صاحب نظر بودند نشان می دهد که قدرت سیطره و تاخت و تاز آنها محدود نبوده وبه ما می فهماند که انسان موجودی با قدرت قابل تقدیر است.

شوشان - علیرضا طاهرپور:

طب سنتی ثمره تجارب بشر از ابتدا تا کنون، در جهت شناخت تاثیر گیاهان و فرآورده های طبیعی و محصولات جانوری است، که جهت بهره گیری از آنها طبق آزمون و خطا، نتایجی حاصل شده است که قبل از توسعه طب جدید در پیشگیری از بروز امراض و حفظ و ارتقاء سلامتی آحاد جامعه بکار می رفته است.

طب سنتی با دست مایه‌های قوی و دانش وسیع و عمیقی که از آن برخوردارست در گذشته توانسته در افزایش سن متوسط افراد جامعه موفق باشد و با روش های مفید و بهره‌گیری از انواع و اشکال دارویی در جهت رفع امراض مردم بکوشد.

تربیت‌شدگان این علم هنوز هم در چشم و دل فرهیخته گان عالم از جایگاه بالایی برخوردارند و مایه تفاخر ملت خود می باشند.

ظهور اطباء بزرگ در ایران که علاوه بر طب در برخی دیگر از علوم هم صاحب نظر بودند نشان می دهد که قدرت سیطره و تاخت و تاز آنها محدود نبوده وبه ما می فهماند که انسان موجودی با قدرت قابل تقدیر است.

وجود محیطی آرام و شخصیتی قانع به همراه اندیشه قوی مذهبی و کمک دانش آسمانی انبیاء و اولیاء اللهی از آنها طبیب جان و طبیب تن ساخته بود.

لذا تلاش خیرخواهان جامعه و بزرگان فهیم جامعه باید بر این هدف تمرکز یابد که برای رشد و بالندگی طب سنتی با جان و دل بکوشند و با این سرمایه مهم، ابتدا توانایی آن را در پیشگیری از بروز امراض بخوبی درک کنند و برای تحقق بهره مندی صحیح از این گنجینه با ارزش به نفع همه بهره بگیرند.

شرح روشها و نتایج مفید آنها، بطور مفصل در کتب طب سنتی آمده است، پس تحقیق و تدبر در این آثار وظیفه ما است. 

سرمایه گذاری وسیع در این رابطه نهایتا منافع فراوانی برای جامعه به بار می آورد و سبب تقویت جنبه های اجتماعی و کاهش و رفع آسیب ها می شود.

مثال؛ با بر گرداندن مزاج دگرگون شده مغز بیمار به حال طبیعی‌اش ، یعنی سرد و خشک بودن، قادریم فردی منطقی و متعادل و بدون پرخاش داشته باشیم و صبر و حسن رفتار را از وی ببینیم (مصرف برگ و اندامهای لطیف گیاه کاسنی گل آبی وحشی یا عرق آن وکاسنی پرورشی به همراه سایر سبزیجات خوردنی و نیز نوشیدن عرق گیاهان شاطره و خارشتر ) یا نوشیدن مقداری از دمنوش آنها، طبق نظر حکیم حاذق و رعایت ضوابط معین، می تواند در بهبود امراض عصبی و چندین بیماری دیگر ما را یاری نماید.

و سود سرشار این سرمایه گذاری سبب شادمانی سرمایه گذاران خواهد بود.وجود ذخایر وسیع گیاهی در کشور چهار فصل ایران، ما را بر این می دارد که به رستنی های با ارزش و شناخت آنها همت گمارده و از روشهای جدید در توسعه رشد این محصولات درمانی و اقتصادی بهره گیری کنیم.
آنغوزه، اسطوخودوس، زعفران، گل گاو زبان، و هزاران نوع دیگر گیاهی و نیز پرورش زنبور عسل و عسل های دارای فواید عمومی و ویژه را برای درمان امراض بکار ببریم و سایر محصولات زنبورداری را نیز تولید کرده عرضه نماییم تا بدینوسیله با سخت کوشی و ممارست پیگیر، به ثروت فراوان دست یابیم.

اداره یک اجتماع نیاز به درایت فراوان و مقتضی روز دارد.اکثر کتب علمی در کتابخانه ها موجودند که بصورت دانشگاهی و شایسته از آنها بهره گرفته نمی شود.

کار در این زمینه، خصوصا با داشتن اطلاعات علمی وسیع و روز افزون هم فرد مورد نظر را غنی و بی نیاز می کند و هم عبادتی در خور ستایش است .

عبادت بجز خدمت خلق نیست را آویزه گوش کنیم و حرکت کنیم که راه طولانی و عمر کوتاه است .
باید برای آخرت توشه برداشت و در چشم عزیزان خوار نبود.

آیندگان به تلاش صادقانه و مستمر امروز ما محتاجند. آنها فرزندان ما هستند و باید برای خوشبختی همه جانبه شان کوشید.

راه های روشن را با مشورت بشناسیم و برای جلوگیری از اتلاف وقت، عمر و سرمایه، از علما ی خدا شناس و دوستدار مردم استفاده کنیم .باشد که تسریع به خرج دهیم و از نصیحت خیر خواهان نترسیم و آزرده نشویم.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار