اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کروناویروس، گفت: مرز دقیق بالینی بین این بیماری‌ها وجود ندارد.
دکتر آرش یلالی در خصوص تفاوت سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کروناویروس اظهار کرد: نمی‌توانیم مرز دقیق بالینی بین این بیماری‌ها قائل شویم. بر اساس علائم بالینی، هیچ کسی نمی‌تواند صد درصد این بیماری‌ها را از هم تفکیک کند.

وی افزود: معمولا سرماخوردگی با تب و آبریزش بینی خود را نشان می‌دهد اما مشخصه آنفلوآنزا تب بالا و لرز ناگهانی و مشخصه ابتلا به کروناویروس تب، سرفه و تنگی نفس است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: البته باید توجه کرد که تنگی نفس نیز یکی از علائم آنفلوآنزا است. همچنین ممکن است افرادی به کروناویروس مبتلا شده باشند اما هنوز علائم تنگی نفس آن‌ها مشخص نباشد.

یلالی بیان کرد: به همین دلیل این بیماران را بر اساس علائم بیماری از هم جدا نمی‌کنیم. تنگی نفس را به عنوان یکی از علائم مهم در نظر می‌گیریم، زیرا تنگی نفس چه به دلیل آنفلوآنزا و یا کروناویروس باشد، می‌تواند به بیمار صدمه بزند.

وی تصریح کرد: تابلوی بالینی آنفلوآنزا نسبت به کروناویروس پر سر و صداتر است و در زمان ابتلا به آنفلوآنزا همه بدن درگیر می‌شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: با توجه به این موارد، زمانی که بیماری با علائم آنفلوآنزا یا کروناویروس به مراکز درمانی مراجعه می‌کند، آزمایش هر دو مورد آنفلوآنزا و کروناویروس از بیمار اخذ می‌شود تا متوجه بیماری شویم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار