شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
تقدیر از مواضع روحانی در نیویورک
حجت الاسلام حاجتي تصريح كرد: مواضع با صلابت و خوب حسن روحاني رييس جمهوري ايران در مقابل آمريكا قابل سپاسگزاري است اما نبايد به آمريكا اعتماد كرد.

امام جمعه موقت اهواز: روحانی در چارچوب منويات رهبر معظم انقلاب حركت مي كند

امام جمعه موقت اهواز گفت: ما به رييس جمهوري اعتماد داريم كه در چارچوب منويات مقام معظم رهبري و آرمانهاي امام راحل حركت مي كند.

به گزارش شوشان، حجت الاسلام و المسلمين احمد رضا حاجتي در خطبه هاي نماز جمعه اهواز در مصلاي مهديه امام خميني (ره) اين شهر اظهارداشت: دولتمردان بايد در چارچوب رهنمودهاي مقام معظم رهبري ،در تاكتيك ها، نرمش قهرمانانه نشان دهند. وي ابراز اميدواري كرد: مسولان بايد دست چدني آمريكا زير دست كش مخملي را خوب ببينند و تصميم هاي مناسبي را اتخاذ كنند. حجت الاسلام حاجتي تصريح كرد: مواضع با صلابت و خوب حسن روحاني رييس جمهوري ايران در مقابل آمريكا قابل سپاسگزاري است اما نبايد به آمريكا اعتماد كرد.

خطيب جمعه اهواز ادامه داد: امت حزب الله با بصيرت كامل در راه دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي با پيروي از رهبر معظم انقلاب با مشت محكم بر سينه آمريكا خواهد زد.

وي گفت: رهبر معظم انقلاب سكاندار كشتي انقلاب اسلامي، هوشيار، دقيق و زيركانه نظاره گر تحولات است و ما بايد از رهنمودهاي ايشان تبعيت كنيم.حجت الاسلام حاجتي اضافه كرد: آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب، الگوي ملت ايران براي پيمودن راه امام كه راه سعادت است مي باشد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اينكه سخنان رهبر معظم انقلاب بسيار دقيق، مدبرانه و زيركانه است تصريح كرد: تصميمات ايشان آثار جهاني و بين المللي دارد و با تدابير لازم نقشه هاي دشمنان را باطل مي كند. وي با اشاره به فرمايش امام راحل دو ماه قبل از رحلت ،مبني بر اينكه به مسولان نظام تذكر مي دهم اين انقلاب محدود به ايران نيست ، اظهار داشت: اگر امام راحل نيستند نقشه راه ما رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه موقت مسجدسلیمان: زمینه برای ازدواج آسان جوانان فراهم شود

امام جمعه موقت مسجدسلیمان از پدر و مادر‌ها خواست تا زمینه را برای ازدواج آسان جوانان خود فراهم کنند.

حجت‌الاسلام امان‌الله سجادی‌منش ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مسجدسلیمان در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان ضمن تبریک اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: از همه پدر و مادر‌ها می‌خواهم تا زمینه را برای ازدواج آسان جوانان خود فراهم سازند.وی با اشاره به به نامگذاری روز اول ذیحجه به نام روز ازدواج جوانان گفت: باید در مسیر ازدواج دختران و پسران جامعه اسلامی چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم.

امام جمعه موقت مسجدسلیمان تاکید کرد: چشم و هم چشمی ازدواج جوانان را با مشکل روبه رو می‌کند که گاهی نیز باعث جدا شدن دو جوان از همدیگر می‌شود. در برخی از مواقع چشم و هم چشمی در مهریه نیز انجام می‌شود که این اشتباه است زیرا در احادیث آمده که مهریه کم باشد چون ارزش دختر به مهریه بالا نیست.

به گفته سجادی‌منش، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر انجام ازدواج آسان جوانان تاکید داشته‌اند. وی در ادامه به سالروز شهادت نهمین اختر تابنک امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: حضرت امام رضا (ع) فرزندی نداشت و مورد سرزنش دشمنان قرار می‌گرفت که خداوند متعال امام جواد (ع) را به ایشان عطا کرد.

خطیب جمعه مسجدسلیمان با بیان اینکه امام محمدتقی (ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید افزود: به دلیل اینکه دشمنان امامان معصوم (ع) را تحمل نمی‌کردند حضرت جوادالائمه (ع) در سن 25 سالگی و در دوران جوانی به شهادت رسید.

وی در ادامه با اشاره به برخی از القاب نهمین امام شیعیان خاطرنشان نشان کرد: امام جواد (ع) را مولود مبارک و ابن الرضا (ع) نامیدند. این روحانی مسجدسلیمانی تقوا را موجب نشاط و شادابی در زندگی انسان دانست و گفت: گناه کردن باعث مرگ زودرس می‌شود ولی احسان و نیکوکاری عمر انسان را زیاد می‌کند.

وی با یادآوری این نکته که عمر اهل تقوا از عمر طبیعی که خداوند برای آن‌ها در نظر گرفته بیشتر است بیان کرد: انسان‌های با تقوا نشاط و شادابی در زندگی خود دارند در صورتی دیگران از داشتن آن محروم هستند. سجادی‌منش عنوان کرد: تقوا و خداترسی یک نشاطی را در زندگی می‌آورد و کسانی که اعتقاداتشان راسخ‌تر است کمتر افسرده می‌شوند.

خطيب جمعه دزفول: دولتمردان در مذاكره با آمريكا هوشيار باشند

امام جمعه موقت دزفول با تشريح سفر اخير رييس جمهوري به آمريكا گفت: تاكتيك ايران در سياست خارجي و مذاكره با آمريكا همراه با تهديد و فرصت است لذا مسوولان بايد با هوشياري از سوء استفاده دشمن جلوگيري كنند.

حجت الاسلام مرتضي بيگدلي در آيين عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته دزفول در مصلي امام علي (ع) اين شهر افزود: ايران در پرتو قدرت هاي پوشالي غرب به هيچ فرصتي دست نخواهد يافت.

وي گفت: مذاكره با آمريكا موجب سرخوردگي نيروهاي انقلابي، صدمه به بيداري اسلامي، تضعيف جمهوري اسلامي و جبهه مقاومت و انگيزه دادن به دشمن جهت اعمال فشار بيشتر عليه مردم ايران مي شود.

امام جمعه موقت دزفول در عين حال افزود: مذاكره با آمريكا به رغم تهديدهاي يادشده ، مي تواند فرصت هايي چون اثبات منطقي بودن نظام جمهوري اسلامي، كاهش فشار بين المللي و كسب منافع مادي براي كشور را به دنبال داشته باشد. وي از مسوولان عالي رتبه كشور خواست تا تمام جوانب مذاكره با آمريكا را مدنظر قرار دهند تا امكان سوء استفاده غرب فراهم نشود. خطيب جمعه دزفول در ادامه با گرامي داشت هفته ناجا گفت: نيروي انتظامي وظيفه و ماموريت خود در رابطه با تامين امنيت و آسايش مردم و حفاظت از دين را به خوبي انجام مي دهد. وي نيروي انتظامي را كارآمد دانست و افزود: افزايش نيروي انساني و تجهيزات نيروي انتظامي دزفول با توجه به افزايش جمعيت و توسعه شهرستان ضروري است.

حجت الاسلام بيگدلي اظهار داشت: نيروي انتظامي در راستاي كاهش سرقت در شهرستان كه موجب نگراني شهروندان شده بايد تلاش خود را مضاعف كند.وي به ۱۴ مهرماه روز دامپزشكي اشاره كرد و افزود: وظيفه دامپزشكي تنها به سلامت دام محدود نمي شود بلكه نقش موثري در بهداشت عمومي و ارتقاي سلامت جامعه دارد.

امام جمعه موقت دزفول حفظ سلامت دام ها را ضروري دانست و گفت: ۴۹ درصد از بيماري هاي موجود در دنيا بين انسان و دام مشترك هستند. وي ۱۵ مهرماه سالروز ازدواج ملكوتي حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) را يادآور شد و افزود: والدين ازدواج جوانان را تسهيل كنند و پيش از درخواست جوانان اسباب ازدواج آنها را فراهم كنند.

 تجلیل از شهید قربان مکوندی در نمازجمعه هفتکل

حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربلوط امام جمعه هفتکل با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام به مقام شامخ شهید قربان مکوندی ادای احترام کرد. وی در ادامه با بیان برخی از خصوصیات اخلاقی این شهید پرداخت و گفت: شهید قربان مکوندی در سال 1340 در روستای جارود در 17 کیلومتری شهر هفتکل دیده به جهان گشود.

به گفته این روحانی هفتکلی، شهید قربان مکوندی در تاریخ پنجم مرداد ماه سال 1361 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.خطیب جمعه هفتکل در ادامه برخی از ویژگی‌ها مهم شهید قربان مکوندی را بیان کرد و گفت: این شهید عزیز با اینکه خودش نیازمند بود ولی هیچ‌گاه افراد مستضعف را فراموش نمی‌کرد و به یاری آن‌ها می‌شتافت.

امام جمعه هفتکل تصریح کرد: شهید قربان مکوندی با پدر و مادر خود خیلی مهربان بود و آنان را تکریم می‌کرد. وی بیان کرد: شهید مکوندی خیلی مهربان بود، با همسایگان با خوش رفتاری برخورد می‌کرد و اهتمام ویژه‌ای به حضور در عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) داشت.

 امام جمعه هندیجان: آمریکا برای سازش با ایران باید دست دوستی دراز کند

امام جمعه هندیجان گفت: اوباما اگر بخواهد با ایران سازش کند، باید دست دوستی به سوی دولت دراز کند.

حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع مسئولان شهری و استانی و همچنین نمازگزاران اظهار کرد: آمریکا دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران بوده، زیرا با افکار امام راحل مخالف است.

وی افزود: اوباما اگر بخواهد با ایران سازش کند باید دست دوستی به سوی دولت دراز کند و بداند که ملت ایران فارغ التحصیلان دانشگاه امام حسین(ع) هستند.امام جمعه هندیجان با بیان اینکه ملت ایران اسلامی همیشه نگهدار و پشتیبان ولایت فقیه هستند، تصریح کرد: مردم کشورمان در همه صحنه‌های سیاسی و اجتماعی این امر را به خوبی به اثبات رسانیده‌اند.

وی با تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برقرار کننده امنیت در کشور است و همواره باید در راستای ایجاد امنیتی مضاعف تلاش کنند. وی در خصوص ازدواج و آسان کردن زمینه‌های این حرکت مقدس عنوان کرد: در این زمینه تعامل خانواده‌ها بسیار موثر و ارزشمند است.


امام جمعه هفتکل: شعار مرگ بر آمریکا حذف نمی‌شود

امام جمعه هفتکل گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران حذف ناشدنی است. حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربلوط در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع حضرت حجت (عج) این شهرستان اظهار کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» که سال‌ها بر سر زبان مردم ایران است از برنامه‌های جمهوری اسلامی حذف نخواهد شد. این مقام مسئول در ادامه با اشاره به بحث مذاکره ایران با آمریکا گفت: دولتمردان آمریکا هیچ وقت دست از جنایت بر نمی‌دارند.امام جمعه هفتکل تاکید کرد: دولت آمریکا هر روز یک رنگ است و ثباتی ندارد پس نمی‌توان به آن اعتماد کرد. وی در ادامه به سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) اشاره کرد و گفت: امام محمدتقی (ع) جوان‌ترین امام ما شیعیان است.

خطیب نمازجمعه هفتکل با گرامیداشت 14 مهر، روز دامپزشک را به همه دامپزشکان تبریک گفت و از خدمات آنان تقدیر کرد.

خلیلی پیربلوط در پاسخ به برخی افراد که به عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت شبهه وارد می‌کنند اظهار داشت: گریه برای ائمه اطهار (ع) باعث شادی دل می‌شود. امام جمعه هفتکل در پایان به جشن عاطفه‌ها و کمک به دانش آموزان محروم اشاره کرد و ادامه داد: هر چه در راه خدا به دیگران کمک کنیم باری تعالی جایگزین آن را به ما پس خواهد داد.




 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار