شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
شوشان: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر این ‌که در جلسات داخلی وزارت نیرو خطرات انتقال آب کارون را گوشزد کرده‌ایم گفت:‌ اگر انتقال آب برای مصارف غیر از شرب باشد اصلا جایز نیست. علیرضا رضانیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که پیش از این مقداری آب از کارون از طریق تونل‌های کوهرنگ منتقل شده است گفت:‌در حال حاضر نیز بحث‌هایی جدیدی مطرح شده و ما در جلسات داخلی وزارت نیرو خطرات را گوشزد کرده ایم.

وی افزود: انتقال آب بیش از حد معمول برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی و سدهایی که در دست اجرا داریم مشکلاتی را ایجاد می‌کند که همه موارد را بیان کرد‌ه‌ایم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر شرایط خاص رودخانه کارون و بحث کیفیت آب در خوزستان، گفت: در خوزستان نیاز به آب فراوان است چرا که این منطقه از لحاظ آب، خاک و دما شرایط خاصی دارد و مشابه آن در کشور نیست.بنابراین اگر آب برای مصارف غیر شرب بخواهند انتقال دهند قابل قبول نیست.

رضایی‌نیا با اشاره به این‌که طرح بهشت‌آباد نیز یکی از طرح‌هایی است که دنبال می‌شود گفت:‌استان اصفهان به شدت دنبال اجرای طرح بهشت‌آباد است و ما در جلسات کارشناسی در مورد آن با وزارت نیرو بحث کرده‌ایم.

طرح بهشت‌آباد یکی از طرح‌هایی است که مربوط به انتقال آب از چهار محال و بختیاری به اصفهان است. این طرح بزرگ شامل احداث تونل بهشت‌آباد است که با ظرفیت انتقال سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب، آب را به فلات مرکزی منتقل می‌کند.

طرح بهشت‌آباد در نهایت در میان مخالفت کارشناسان، مسئولان، نمایندگان و مهم‌تر از همه افکار عمومی استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری، در آستانه استیضاح نامجو وزیر نیرو و با فشار مسئولان و نمایندگان استان‌های مرکز کشور، به ویژه اصفهان، در شورای عالی آب تصویب شد.

در آن زمان وزارت نیرو اعلام کرد که در هفته دولت در سال ۱۳۹۰ طرح بهشت آباد کلنگ زنی می‌شود در حالی که پروژه مورد انتقاد سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان مدیریت منابع آب ایران بود.

هدف اصلی طرح، توسعه کشاورزی است و با اجرای طرح بهشت‌آباد آب صنعت و کشاورزی اصفهان، یزد و کرمان تا ۲۰ سال آینده تامین می‌شود.

وی در مورد میزان آبی که از کارون منتقل می‌شود گفت: تاکنون عدد و رقمی مطرح نشده و زیر بار میزان خاصی هم نرفته‌ایم؛ فقط بحث‌های کارشناسی درجلسات به صورت شفاهی و کتبی مطرح شده است.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: مردم خوزستان نیاز به‌ آب دارند و مسئله حیات مردم مطرح است.

رضانیا در مورد وضعیت آب کارون نیز ، اظهار کرد: براساس پیش بینی‌ها میزان بارش کمتر از حد نرمال خواهد بود واین مسئله برای ما نگرانی ایجاد کرده است ولی تلاش می کنیم شرایط را مدیریت کنیم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
زمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
comment
0
5
comment حالا که بوی الرحمانش بلند شده از این حر فها میزنه چرا زودتر نگفت ؟ چرا به خاطر مردم استعفا نداد؟ این کلک ها دیگه قدیمی شده ! حالا که مردم این همه استرس را تحمل کردند توی این چند سالو حالا که اعتراضات اجتماعی زیاد شده از این حرف ها میزنه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
comment
3
0
comment دکتر رضانیا جزو مدیران با وجدان و علمی و زحمتکش خوزستان است. در دوره مدیریت ایشان پرو.ژه های وزارت نیرو پیشرفت خوبی داشته اند
پاسخ ها
comment
کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
comment
comment کدام پیشرفت ؟؟؟؟ همه پروژه ها که خوابیده اند صداش تا voa هم رفت پیمانکارانش چندین ماه حقوق به کارگران خود بدهکارند و مرتب در پروژه هایش اعتصاب است، به کشاورزها هم که آب نمی دهند و همه دارند بیچاره می شوند، فشاری که این چند سال به کشاورز های خوزستان وارد آورد در هیچ دوره ای وارد نیامده بود وی انسانی خوب ولی مدیری ترسو وبله قربان گو بود هیچکس در سازمان آب وبرق از وی راضی نیست ترمز دستی این سازمان بزرگ را چنان کشید که حالا حالا ها نمی تواند حرکت کند
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
1
comment یکی از ضعیف ترین مدیران خوزستان !! ابهت و اقتدار و مدیریت شمسایی و شیرزاد و نبوی کجا این آقا کجـا .. حالا که دم رفتنه ..
comment
مصطفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
1
comment جناب دکر!!! الان برای گوشزد کردن دیر نشده؟ متاسفانه زمانی که لابی قدرت شما رو بر این مسند نشوند به عقبه اصفهانی توجه ویژه ای داشت. شما به استان خیانت کردید. با سکوتتون. زمانی که باید موضع می گرفتید سکوت کردید... الان دیگه گفتن سودی برای مردم نداره....
comment
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
1
comment بعضی وقتا سکوت در بابر ظلم خیانته ! خیانت به یک استان ! به شخصه خیلی از مدیران دیگه و نمایندگان خوزستان در مجلس را مقصر میدونم که منافع استانی و مردمی رو به مسائل سیاسی و یا .. ترجیح دادن ! دکتر رضانیا از ضعیف ترین ......... مدیرانی بود که بر مسند مدیریت سازمان عریض و طویل آب و برق نشست ! اتفاقات و حاشیه هایی که در چند ماه اخیر گریبان سازمان رو گرفت ریشه در مدیریت ضعیف ایشان داشت ! امیدوارم با بازگشت مهندس مقتدایی ، شرایط برای بازشگت مدیری مانند شمسایی هم فراهم بشه تا مجموعه ای که با خون دل بنا نهاده شد بیش از این نابود نشه !
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار